مسابقه هوش مصنوعی شریفاولین دوره مسابقات هوش مصنوعی شریف، اسفندماه امسال به همت انجمن علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت شرکت بیان برگزار می شود.
ثبت نام این دوره از مسابقات نبرد هوش مصنوعی شریف (Sharif AI Challenge) در سایت مسابقه به آدرس aichallenge.sharif.edu آغاز شده است و تا روز 19 بهمن‌‌ماه ادامه خواهد داشت.
نبرد هوش مصنوعی شریف با هدف سنجش توانایی شرکت‌کنندگان در زمینه برنامه‌نویسی و استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برگزار می‌شود. شاید در نگاه اول تمرکز اسم مسابقات روی هوش مصنوعی ترسناک باشد، اما همین‌که اسم الگوریتم‌های معروف هوش مصنوعی مثل DFS و BFSو A* به گوش‌تان خورده باشد برای شرکت در این مسابقه از حد کافی هم بیشتر است. درواقع شرکت‌کنندگان برای شرکت در این مسابقه و رقابت در سطح بین‎المللی، نیازی به داشتن دانش پیشرفته‌ای در زمینه  هوش مصنوعی ندارند، اما توانایی استفاده و پیاده‌سازی الگوریتم‌های هوش مصنوعی، امکان کسب امتیاز بیشتر و احتمال موفقیت را افزایش می‌دهد.
این رقابت‏ها در دو مرحله برگزار می‌شود: مرحله غیرحضوری (آنلاین) که از تاریخ 20 بهمن آغاز خواهد گردید و تا 28 بهمن ادامه خواهد داشت . تیم‌های برتر این مرحله که به مرحله بعد راه یافته اند، در تاریخ  12 و 13 اسفند ماه، در دانشگاه صنعتی شریف به رقابت خواهند پرداخت.
اخبار و اطلاعات تکمیلی مسابقه از طریق وبلاگ مسابقه aichallenge.blog.ir در دسترس شما خواهد بود.