وبلاگ رسمی شرکت بیان

وبلاگ های حرفه ای اگرچه در جهان همواره به عنوان یکی از پرنفوذترین و موثرترین رسانه های ارتباطی به رسمیت شناخته شده اند، اما با وجود تعداد پرشمار وبلاگنویسان حرفه ای در ایران، این صاحبان هنر، تخصص و قلم، در خارج از فضای مجازی هیچگاه آنطور که باید و شاید به رسمیت شناخته نشده اند.
برای اولین بار در تاریخچه برگزاری نمایشگاه مطبوعات، به ابتکار و میزبانی شرکت بیان، غرفه ای به وبلاگ‌نویسان با نام "باشگاه وبلاگ نویسان حرفه ای" اختصاص یافته است.
  • ۱۳
  • ۱

عقل می گوید بمان و عشق می گوید برو، و این هر دو، ‌عقل و عشق را، خداوند آفریده است تا وجود انسان در حیرت میان عقل و عشق معنا شود ...

   وبنا: سرانجام جایزه «بیان» به کجا رسید؟

مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان»، شب گذشته (یکشنبه) با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد. قدیری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بیان – برگزارکننده این مسابقات بین‌المللی – اظهار داشت: در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان ۱۰ هزار و ۲۶۶ برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان داشتند که آمار […]

مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان»، شب گذشته (یکشنبه) با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد.

قدیری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بیان – برگزارکننده این مسابقات بین‌المللی – اظهار داشت: در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان ۱۰ هزار و ۲۶۶ برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان داشتند که آمار شرکت کنندگان امسال که از ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور آمریکایی، ۱۴ کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همه شرکت کنندگانی که در مرحله انتخابی مسابقات موفق به حل حداقل یک سوال از مرحله ورودی شده بودند مجاز به شرکت در مرحله انتخابی بودند. در این مرحله که به صورت آنلاین از ساعت ۱۸ تا ۲۱ روز یکشنبه برگزار شد شرکت کنندگان باید به شش مساله پاسخ می‌دادند. در پایان، ۲۰ برگزیده خارجی و ۴۰ برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات که بهمن ماه امسال به صورت حضوری برگزار می شود، راه یافتند.

قدیری تصریح کرد: دو برنامه نویس از ژاپن، دو برنامه نویس از چین و برنامه نویسی از روسیه به ترتیب رتبه های اول و دوم، سوم و چهارم و پنجم این مسابقات را کسب کردند. البته طبق مقررات مسابقه ۲۰ برگزیده برتر از ۲۰ کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافته‌اند یعنی از هر کشور تنها یک نفر به جمع برگزیدگان راه می‌یابند. با این حال به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه‌نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین‌المللی ۴۰ نفر اول برنامه‌نویسان ایرانی به مرحله نهایی راه می‌یابند.

وی با بیان این که میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از ۵۰ درصد می رسد، اظهار داشت: حداقل ۱۱۸ نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از ۲۰ نفر برتر مسابقه codejam گوگل جزو رتبه های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.

مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم امده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

با اینکه سبک برگزاری این مسابقه بی شباهت به مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ای سی ام نیست؛ اما تفاوت‌های متعددی هم دارند از جمله این که حضور در مسابقات برنامه نویسی بیان هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و منحصر به دانشجویان نیست و مهمتر از آن این که در این مسابقات افراد به صورت انفرادی و نه تیمی شرکت می‌کنند لذا امکان رتبه بندی برنامه نویسان براساس امتیاز کسب شده توسط هر یک وجود دارد.

البته روش برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان هم متفاوت است بدین ترتیب که شرکت کنندگان پس از آنکه کد جواب سوال مورد نظر را آماده کردند، یک ورودی مخصوص خودشان را از سایت مسابقه دانلود می کنند، آن را به برنامه‌ی خود می دهند و خروجی تولید شده را در سایت آپلود می‌کنند؛ بنابر این تنها ملاک قضاوت برای درستی راه حل، خروجی تولید شده می باشد و کد مسابقه اگرچه برای بررسی تقلب از شرکت کنندگان گرفته می‌شود، اما مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد. این سبک برگزاری مسابقه باعث می‌شود شرکت کنندگان در استفاده از هر زبان و تکنولوژی برنامه نویسی مختار باشند.

   دنیای اقتصاد: فینالیست‌های سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی مشخص شدند

خبرگزاری مهر: برنامه‌نویسان برتر و فینالیست‌های سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی بیان مشخص شدند.
 در مراحل مقدماتی مسابقات برنامه‌نویسی بیان که به صورت بین‌المللی برگزار شده بود، 10 هزار و 266 شرکت‌کننده از 103 کشور جهان با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 3 هزار نفر به مرحله دوم مسابقه راه پیدا کردند. در نهایت با برگزاری مرحله انتخابی مسابقات امسال، 60 برنامه‌نویسی که موفق به کسب امتیاز بالاتر شدند و جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آوردند. فینال سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی بیان در بهمن ماه و در تهران برگزار خواهد شد. در رده‌بندی عملکرد گروهی کشورها نیز برنامه‌نویسان کشورمان در جایگاه ششم ایستادند. برای مشاهده جدول راه‌یافتگان به فینال مسابقات می‌توانید به سایت www. bayanbox.ir
 مراجعه کنید.


   آفتاب یزد: برند سازی جهانی به سبک نخبگان ایرانی

کسانی که با فضای کسب و کار در عرصه بین المللی آشنا باشند، قطعا از هزینه هنگفت برندسازی در سطح جهانی نیز مطلع اند؛ هزینه هایی که شاید از توان مالی بزرگترین شرکت های ایرانی نیز خارج باشد اما این پایان راه نیست و گاهی یک ایده خوب و اجرای ظریف می تواند بسیار موثرتر از آنچه تصور می شود عمل کند.

مجموعه دانش بنیان "بیان" در فضای علمی کشور و به خصوص در میان فعالان عرصه اینترنت به خوبی شناخته شده است.
این مجموعه علمی برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری مسابقاتی علمی در سطح بین المللی با موضوع دانش برنامه نویسی رایانه ای کرده که با استقبال چشمگیر نخبگان جهانی مواجه شده است.

بیش از 10 هزار برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند.

برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

جالب این جاست که آمار شرکت کنندگان امسال نسبت به دور قبلی مسابقات بیان که 4910 نفر از 54 کشور بودند، رشد بیش از 2 برابری از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده داشته است.

سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز از کسانی که تاکنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.

من خود از نزدیک در کنار سایر اهالی رسانه، شاهد فینال حضوری مسابقات سال قبل بودم و به خاطر برگزاری این رویداد علمی جهانی در کشورم به خود بالیدم و برای مشاهده فینال امسال که به گفته مسئولان مسابقه قرار است در اوایل بهمن برگزار شود لحظه شماره می کنم.

به نظر می رسد این مجموعه جوان، با انگیزه و دانش محور، با شناخت صحیح مزیت های نسبی خود و استفاده از تخصص و تجربه آن دسته از برنامه نویسان خود که سابقه مدال آوری در مسابقات جهانی برنامه نویسی و المپیاد های جهانی را داشته اند ، برای جهانی کردن نام و نشان خود دست به اقدامی هوشمندانه و خلاقانه زده است: برگزاری یک مسابقه علمی فراگیر در تراز بین المللی.

"بیان" با برگزاری مسابقه علمی برنامه نویسی در سطح جهانی، بستر مناسبی برای ارتقای دانش فنی، مهارت و خلاقیت برنامه نویسان ایرانی فراهم آورد و با این کار نه تنها ارزش برند داخلی خود را بالا برد بلکه با برگزاری آبرومندانه این رویداد، قطعا بر اعتبار کشورمان در عرصه بین المللی نیز افزود و راه ورود خود به بازار های جهانی را هم فراهم کرد. اینکه دلایل چنین استقبالی از یک مسابقه ایرانی چه بوده است جای بررسی و تحلیل و الگو برداری هم برای دستگاه های حاکمیتی و هم سایر شرکت های خصوصی دارد.

دولت و ارگانهای دولتی باید به این سوال اساسی پاسخ دهند که در تمام این سالها به غیر از ولخرجی های بی ثمر در همایش های بی اثر، برای برند سازی علمی از ایران چه کرده اند؟ و حالا که به لطف خلاقیت جوانان ایرانی راه و چاه را یافته اند از این به بعد چه خواهند کرد.

   خبرگزاری مهر:  فینالیست های سومین دوره مسابقات برنامه نویسی مشخص شدند

برنامه نویسان برتر و فینالیست های سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان مشخص شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در مراحل مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان که به صورت بین المللی برگزار شده بود، 10 هزار و 266 شرکت کننده از 103 کشور جهان با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 3 هزار نفر به مرحله دوم مسابقه راه پیدا کردند. در نهایت با برگزاری مرحله انتخابی مسابقات امسال، 60 برنامه نویسی که موفق به کسب امنیاز بالاتر شدند جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آوردند.

فینال سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان در بهمن ماه و در تهران برگزار خواهد شد.

در رده بندی عملکرد گروهی کشورها نیز برنامه نویسان کشورمان در جایگاه ششم ایستادند.

جدول راه یافتگان به فینال مسابقات در لینک زیر قابل مشاهده است.

http://bayanbox.ir/id/4446415426727209013?view

http://bayanbox.ir/id/1716097741696161452?view

   ندای ایران: برند سازی جهانی به سبک نخبگان ایرانی

برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.
کسانی که با فضای کسب و کار در عرصه بین المللی آشنا باشند، قطعا از هزینه هنگفت برند سازی در سطح جهانی نیز مطلع اند؛ هزینه هایی که شاید از توان مالی بزرگترین شرکت های ایرانی نیز خارج باشد.اما این پایان راه نیست و گاهی یک ایده خوب و اجرای ظریف می تواند بسیار موثرتر از آنچه تصور می شود عمل کند.

به گزارش ندای ایرانیان به نقل از عصر ایران، مجموعه دانش بنیان "بیان" در فضای علمی کشور و به خصوص در میان فعالان عرصه اینترنت به خوبی شناخته شده است.
این مجموعه علمی برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری مسابقاتی علمی در سطح بین المللی با موضوع دانش برنامه نویسی رایانه ای کرده است که با استقبال چشمگیر نخبگان جهانی مواجه شده است.

بیش از 10 هزار برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند.

برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

جالب این جاست که آمار شرکت کنندگان امسال نسبت به دور قبلی مسابقات بیان که 4910 نفر از 54 کشور بودند، رشد بیش از 2 برابری هم از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده داشته است.

سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.

من خود از نزدیک در کنار سایر اهالی رسانه، شاهد فینال حضوری مسابقات سال قبل بودم و به خاطر برگزاری این رویداد علمی جهانی در کشورم به خود بالیدم و برای مشاهده فینال امسال که به گفته مسئولان مسابقه قرار است در اوایل بهمن برگزار شود لحظه شماره می کنم.

به نظر می رسد که این مجموعه جوان ، با انگیزه و دانش محور ، با شناخت صحیح مزیت های نسبی خود و استفاده از تخصص و تجربه آن دسته از برنامه نویسان خود که سابقه مدال آوری در مسابقات جهانی برنامه نویسی و المپیاد های جهانی را داشته اند ، برای جهانی کردن نام و نشان خود دست به اقدامی هوشمندانه و خلاقانه زده است: برگزاری یک مسابقه علمی فراگیر در تراز بین المللی.

"بیان" با برگزاری مسابقه علمی برنامه نویسی در سطح جهانی ، بستر مناسبی برای ارتقای دانش فنی ، مهارت و خلاقیت برنامه نویسان ایرانی فراهم آورد و با این کار نه تنها ارزش برند داخلی خود را بالا برد بلکه با برگزاری آبرومندانه این رویداد، قطعا بر اعتبار کشورمان در عرصه بین المللی نیز افزود و راه ورود خود به بازار های جهانی را هم فراهم کرد. اینکه دلایل چنین استقبالی از یک مسابقه ایرانی چه بوده است جای بررسی و تحلیل و الگو برداری هم برای دستگاه های حاکمیتی و هم سایر شرکت های خصوصی دارد.

دولت و ارگانهای دولتی باید به این سوال اساسی پاسخ دهند که در تمام این سالها به غیر از ولخرجی های بی ثمر در همایش های بی اثر، برای برند سازی علمی از ایران چه کرده اند؟ و حالا که به لطف خلاقیت جوانان ایرانی راه و چاه را یافته اند از این به بعد چه خواهند کرد.

   جماران: برند سازی جهانی به سبک نخبگان ایرانی

کسانی که با فضای کسب و کار در عرصه بین المللی آشنا باشند، قطعا از هزینه هنگفت برند سازی در سطح جهانی نیز مطلع اند؛ هزینه هایی که شاید از توان مالی بزرگترین شرکت های ایرانی نیز خارج باشد. اما این پایان راه نیست و گاهی یک ایده خوب و اجرای ظریف می تواند بسیار موثرتر از آنچه تصور می شود عمل کند.
به گزارش جماران به نقل از عصر ایران، مجموعه دانش بنیان "بیان" در فضای علمی کشور و به خصوص در میان فعالان عرصه اینترنت به خوبی شناخته شده است. 
این مجموعه علمی برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری مسابقاتی علمی در سطح بین المللی با موضوع دانش برنامه نویسی رایانه ای کرده است که با استقبال چشمگیر نخبگان جهانی مواجه شده است.

بیش از 10 هزار برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند. 

برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

جالب این جاست که آمار شرکت کنندگان امسال نسبت به دور قبلی مسابقات بیان که 4910 نفر از 54 کشور بودند، رشد بیش از 2 برابری هم از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده داشته است.

سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.

من خود از نزدیک در کنار سایر اهالی رسانه، شاهد فینال حضوری مسابقات سال قبل بودم و به خاطر برگزاری این رویداد علمی جهانی در کشورم به خود بالیدم و برای مشاهده فینال امسال که به گفته مسئولان مسابقه قرار است در اوایل بهمن برگزار شود لحظه شماره می کنم.

به نظر می رسد که این مجموعه جوان ، با انگیزه و دانش محور ، با شناخت صحیح مزیت های نسبی خود و استفاده از تخصص و تجربه آن دسته از برنامه نویسان خود که سابقه مدال آوری در مسابقات جهانی برنامه نویسی و المپیاد های جهانی را داشته اند ، برای جهانی کردن نام و نشان خود دست به اقدامی هوشمندانه و خلاقانه زده است: برگزاری یک مسابقه علمی فراگیر در تراز بین المللی.

"بیان" با برگزاری مسابقه علمی برنامه نویسی در سطح جهانی ، بستر مناسبی برای ارتقای دانش فنی ، مهارت و خلاقیت برنامه نویسان ایرانی فراهم آورد و با این کار نه تنها ارزش برند داخلی خود را بالا برد بلکه با برگزاری آبرومندانه این رویداد، قطعا بر اعتبار کشورمان در عرصه بین المللی نیز افزود و راه ورود خود به بازار های جهانی را هم فراهم کرد. اینکه دلایل چنین استقبالی از یک مسابقه ایرانی چه بوده است جای بررسی و تحلیل و الگو برداری هم برای دستگاه های حاکمیتی و هم سایر شرکت های خصوصی دارد.

دولت و ارگانهای دولتی باید به این سوال اساسی پاسخ دهند که در تمام این سالها به غیر از ولخرجی های بی ثمر در همایش های بی اثر، برای برند سازی علمی از ایران چه کرده اند؟ و حالا که به لطف خلاقیت جوانان ایرانی راه و چاه را یافته اند از این به بعد چه خواهند کرد.

   رجا نیوز: برند سازی جهانی به سبک نخبگان ایرانی

 کسانی که با فضای کسب و کار در عرصه بین المللی آشنا باشند، قطعا از هزینه هنگفت برند سازی در سطح جهانی نیز مطلع اند؛ هزینه هایی که شاید از توان مالی بزرگترین شرکت های ایرانی نیز خارج باشد.اما این پایان راه نیست و گاهی یک ایده خوب و اجرای ظریف می تواند بسیار موثرتر از آنچه تصور می شود عمل کند.
مجموعه دانش بنیان "بیان" در فضای علمی کشور و به خصوص در میان فعالان عرصه اینترنت به خوبی شناخته شده است. 
این مجموعه علمی برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری مسابقاتی علمی در سطح بین المللی با موضوع دانش برنامه نویسی رایانه ای کرده است که با استقبال چشمگیر نخبگان جهانی مواجه شده است.

بیش از 10 هزار برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند. 

برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

جالب این جاست که آمار شرکت کنندگان امسال نسبت به دور قبلی مسابقات بیان که 4910 نفر از 54 کشور بودند، رشد بیش از 2 برابری هم از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده داشته است.

سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.

من خود از نزدیک در کنار سایر اهالی رسانه، شاهد فینال حضوری مسابقات سال قبل بودم و به خاطر برگزاری این رویداد علمی جهانی در کشورم به خود بالیدم و برای مشاهده فینال امسال که به گفته مسئولان مسابقه قرار است در اوایل بهمن برگزار شود لحظه شماره می کنم.

به نظر می رسد که این مجموعه جوان ، با انگیزه و دانش محور ، با شناخت صحیح مزیت های نسبی خود و استفاده از تخصص و تجربه آن دسته از برنامه نویسان خود که سابقه مدال آوری در مسابقات جهانی برنامه نویسی و المپیاد های جهانی را داشته اند ، برای جهانی کردن نام و نشان خود دست به اقدامی هوشمندانه و خلاقانه زده است: برگزاری یک مسابقه علمی فراگیر در تراز بین المللی.

"بیان" با برگزاری مسابقه علمی برنامه نویسی در سطح جهانی ، بستر مناسبی برای ارتقای دانش فنی ، مهارت و خلاقیت برنامه نویسان ایرانی فراهم آورد و با این کار نه تنها ارزش برند داخلی خود را بالا برد بلکه با برگزاری آبرومندانه این رویداد، قطعا بر اعتبار کشورمان در عرصه بین المللی نیز افزود و راه ورود خود به بازار های جهانی را هم فراهم کرد. اینکه دلایل چنین استقبالی از یک مسابقه ایرانی چه بوده است جای بررسی و تحلیل و الگو برداری هم برای دستگاه های حاکمیتی و هم سایر شرکت های خصوصی دارد.

دولت و ارگانهای دولتی باید به این سوال اساسی پاسخ دهند که در تمام این سالها به غیر از ولخرجی های بی ثمر در همایش های بی اثر، برای برند سازی علمی از ایران چه کرده اند؟ و حالا که به لطف خلاقیت جوانان ایرانی راه و چاه را یافته اند از این به بعد چه خواهند کرد.

   عصر ایران: برند سازی جهانی به سبک نخبگان ایرانی

برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.
عصرایران - کسانی که با فضای کسب و کار در عرصه بین المللی آشنا باشند، قطعا از هزینه هنگفت برندسازی در سطح جهانی نیز مطلع اند؛ هزینه هایی که شاید از توان مالی بزرگترین شرکت های ایرانی نیز خارج باشد اما این پایان راه نیست و گاهی یک ایده خوب و اجرای ظریف می تواند بسیار موثرتر از آنچه تصور می شود عمل کند.

مجموعه دانش بنیان "بیان" در فضای علمی کشور و به خصوص در میان فعالان عرصه اینترنت به خوبی شناخته شده است.
این مجموعه علمی برای سومین سال پیاپی اقدام به برگزاری مسابقاتی علمی در سطح بین المللی با موضوع دانش برنامه نویسی رایانه ای کرده که با استقبال چشمگیر نخبگان جهانی مواجه شده است.

بیش از 10 هزار برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند.

برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

جالب این جاست که آمار شرکت کنندگان امسال نسبت به دور قبلی مسابقات بیان که 4910 نفر از 54 کشور بودند، رشد بیش از 2 برابری از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده داشته است.

سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز از کسانی که تاکنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.

من خود از نزدیک در کنار سایر اهالی رسانه، شاهد فینال حضوری مسابقات سال قبل بودم و به خاطر برگزاری این رویداد علمی جهانی در کشورم به خود بالیدم و برای مشاهده فینال امسال که به گفته مسئولان مسابقه قرار است در اوایل بهمن برگزار شود لحظه شماره می کنم.

به نظر می رسد این مجموعه جوان، با انگیزه و دانش محور، با شناخت صحیح مزیت های نسبی خود و استفاده از تخصص و تجربه آن دسته از برنامه نویسان خود که سابقه مدال آوری در مسابقات جهانی برنامه نویسی و المپیاد های جهانی را داشته اند ، برای جهانی کردن نام و نشان خود دست به اقدامی هوشمندانه و خلاقانه زده است: برگزاری یک مسابقه علمی فراگیر در تراز بین المللی.

"بیان" با برگزاری مسابقه علمی برنامه نویسی در سطح جهانی، بستر مناسبی برای ارتقای دانش فنی، مهارت و خلاقیت برنامه نویسان ایرانی فراهم آورد و با این کار نه تنها ارزش برند داخلی خود را بالا برد بلکه با برگزاری آبرومندانه این رویداد، قطعا بر اعتبار کشورمان در عرصه بین المللی نیز افزود و راه ورود خود به بازار های جهانی را هم فراهم کرد. اینکه دلایل چنین استقبالی از یک مسابقه ایرانی چه بوده است جای بررسی و تحلیل و الگو برداری هم برای دستگاه های حاکمیتی و هم سایر شرکت های خصوصی دارد.

دولت و ارگانهای دولتی باید به این سوال اساسی پاسخ دهند که در تمام این سالها به غیر از ولخرجی های بی ثمر در همایش های بی اثر، برای برند سازی علمی از ایران چه کرده اند؟ و حالا که به لطف خلاقیت جوانان ایرانی راه و چاه را یافته اند از این به بعد چه خواهند کرد.

irandaily: 103 countries join Iran programming contest

A total of 10,266 computer programmers from 103 countries have participated in the 3rd Bayan Programming Contest.

The qualification round of the contest was held online during October 9-12. The elimination round took place on October 19 online and the on-site finals will take place in Tehran early 2015. 

Leading contestants from the top 20 countries will be invited to the finals.

Talented programmers compete in solving problems inspired by real-world scenarios during the competitions hosted by Bayan Company.

A total number of 4,910 contestants from 54 countries participated in Bayan Programming Contest during 2012-13. They went through a challenging competition to advance to the on-site event.

All accommodation expenses are covered by the company, while the flight expenses of the top ten participants will be met by the organizers.

Contestants are free to choose their programming language. 

There is no limit on programming languages because of the output-only nature of problems.

Please visit contest.bayan.ir for more information.

  • ۰
  • ۰

  IRNA: 103 countries join Iran programming contest

103 countries join Iran programming contest

Tehran, Oct 19, IRNA -- A total of 10,266 computer programmers from 103 countries have participated in the 3rd Bayan Programming Contest.

 The qualification round of the contest was held online during October 9-12. The elimination round took place on October 19 online and the on-site finals will take place in Tehran early 2015.

Leading contestants from the top 20 countries will be invited to the finals.

Talented programmers compete in solving problems inspired by real-world scenarios during the competitions hosted by Bayan Company.

A total number of 4,910 contestants from 54 countries participated in Bayan Programming Contest during 2012-13. They went through a challenging competition to advance to the on-site event.

All accommodation expenses are covered by the company, while the flight expenses of the top ten participants will be met by the organizers.

Contestants are free to choose their programming language.

There is no limit on programming languages because of the output-only nature of problems.

Please visit contest.bayan.ir for more information.

‏‫ برنامه نویسان برتر و فینالیست های سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان مشخص شدند. در مراحل مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان که به صورت بین المللی برگزار شده بود، 10 هزار و 266 شرکت کننده از 103 کشور جهان با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد 3 هزار نفر به مرحله دوم مسابقه راه پیدا کردند.

در نهایت با برگزاری مرحله انتخابی مسابقات امسال، 60 برنامه نویسی که موفق به کسب امنیاز بالاتر شدند جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آوردند که از این تعداد 40 نفر سهمیه شرکت کنندگان ایرانی و 20 نفر نیز سهمیه شرکت کنندگان سایر کشور هاست . فینال سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان در بهمن ماه و در تهران برگزار خواهد شد.

در رده بندی عملکرد گروهی کشورها نیز برنامه نویسان کشورمان در جایگاه ششم ایستادند.