عصر ارتباط: دور دوم مسابقات برنامه نویسی بیان

دومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی بیان با اضافه‌شدن بخش بین‌الملل به آن، چهارم آبان‌ماه آغاز می‌شود.

 

به گزارش عصر ارتباط، علی‌قدیری، مدیرعامل شرکت بیان با اعلام این خبر، گفت: «مرحله اول مسابقه سال 91 از روز پنج‌شنبه 4 آبان به مدت سه روز برگزار می‌شود و نفرات برتر به مرحله بعدی راه پیدا می‌کنند. در مرحله سوم نیز که به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد، 20 برنامه‌نویس طی 3 ساعت به رقابت خواهند پرداخت.»

قدیری با اعلام این‌که مسابقات امسال مانند دوره پیشین در دو مرحله آنلاین و یک مرحله حضوری برگزار خواهد شد، گفت: «مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و آزاد برگزار می‌شود و امتیاز هر سوال نیز تابعی از سرعت حل مسئله و تعداد افرادی است که آن را حل می‌کنند.»

به گفته وی، کمیته طرح سوال‌ها و داوران همگی از تیم برنامه‌نویسان شرکت بیان هستند.

مسابقه برنامه‌نویسی بیان با هدف سنجش توانایی حل مسئله و پیاده‌سازی الگوریتم‌ها بر اساس معیارهای چهارگانه خلاقیت، مهارت، دقت و سرعت شرکت‌کنندگان در سه مرحله برگزار می‌شود.

مرحله اول مسابقه به‌عنوان مرحله انتخابی در تاریخ ۴ آبان به‌صورت آنلاین و به مدت ۴۸ ساعت برگزار می‌شود.

برای گذراندن این مرحله کافی ا‌ست حداقل به یک سوال از چهار سوال آن جواب درست داده شود. مرحله دوم مسابقه نیز به‌طور حذفی در تاریخ ۱۱ آبان امسال به‌صورت آنلاین و به مدت ۳ ساعت برگزار می‌شود. مرحله سوم یا فینال مسابقات هم به‌صورت حضوری و در بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

سال گذشته نیز اولین دوره مسابقات انفرادی برنامه‌نویسی بیان با حضور بیش از دوهزار نفر از برنامه‌نویسان ایرانی بدون هیچ محدویتی در زبان برنامه‌نویسی و استفاده از تکنولوژی‌های برگزار شد.100 نفر موفق به صعود به پله دوم این مسابقات شدند و 15 نفر نیز توانستند از سد مرحله دوم بگذرند و مرحله سوم نیز به‌صورت حضوری در تهران برگزار شد.