موج نیوز: حضور ابر قدرت های برنامه نویسی جهان در ایران

خبرگزاری موج - دبیر برگزاری مسابقه برنامه نویسی بیان از حضور 10 برنامه نویس برتر جهان در فینال دومین دوره این مسابقات خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، مصطفی رکوعی بیان با بیان این مطلب تصریح کرد: مسابقات برنامه نویسی بیان که از سال گذشته استارت آغاز آن زده شده بود امسال دومین دوره برگزاری خود را تجربه می کند.

وی افزود: سال گذشته مسابقه برنامه نویسی بیان را در سه مرحله و با حضور شرکت کنندگان داخلی برگزار کردیم که خوشبختانه استقبال بسیار خوبی نیز از این مسابقات شد.

دبیر برگزاری مسابقه برنامه نویسی بیان با اشاره به حضور شرکت کنندگان خارجی در دومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان خاطرنشان ساخت: خوشبختانه موفق شدیم امسال شرکت کنندگان خارجی را نیز برای حضور در این مسابقه مجاب کنیم.

وی ادامه داد: 10 تن از برترین برنامه نویسان جهان به فینال این دوره از مسابقات راه یافته اند که روز 28 بهمن ماه با نمایندگان داخلی به رقابت خواهند پرداخت.

رکوعی در پاسخ به این سوال که شرکت کنندگان خارجی حاضر در فینال مسابقات برنامه نویسی بیان از چه کشورهایی خواهند بود؟ اذعان داشت: نمایندگانی از کشورهای چین، تایوان، ژاپن، روسیه، بلغارستان و لهستان در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده اند که برای رقابت در مرحله فینال راهی ایران خواهند شد.

دبیر برگزاری مسابقه برنامه نویسی بیان در خصوص سطح شرکت کنندگان داخلی اظهارداشت: برترین های برنامه نویسی ایران که در رقابت های مختلف بین المللی و المپیاد ها موفق به کسب مقام های نخست شده اند در این مسابقه حضور پیدا خواهند کرد.

وی از حضور دانش آموزان فعال در عرصه برنامه نویسی در دومین دوره مسابقه برنامه نویسی بیان خبرداد و گفت: در میان 55 شرکت کننده داخلی، تعداد زیادی از دانش آموزان فعال کشور در حوزه برنامه نویسی نیز در این مسابقه حضور پیدا کرده اند.

رکوعی با تاکید بر وجه تمایز مسابقات برنامه نویسی بیان با سایر مسابقات برنامه نویسی برگزار شده از سوی دانشگاه های سراسر کشور بیان داشت: مسابقاتی که از سوی برخی از دانشگاه ها در حوزه برنامه نویسی برگزار می شود در سطح داخلی است و اگر شرکت کنندگان خارجی نیز در این مسابقات حضور پیدا کنند تعدادشان بسیار محدود است.

وی خواستار توجه بیشتر نهادهای دولتی به نخبگان حوزه کامپیوتر شد و تصریح کرد: خوشبختانه برنامه نویسان بسیار خوبی در ایران مشغول به فعالیت هستند که اگر مورد حمایت های بیشتری قرار گیرند می توانند در رده های بین المللی درخشش بیشتری داشته باشند.