ایرنا: مسابقه برنامه نویسی بیان،‌ 28 بهمن در تهران برگزار می شود

تهران - مسابقه برنامه نویسی بیان با حضور 65 شرکت کننده داخلی و خارجی ، 28 بهمن ماه در تهران برگزار می شود.

دبیر مسابقه برنامه نویسی بیان روز چهارشنبه در یک نشست خبری عنوان کرد: این مسابقه جهت سنجش خلاقیت، مهارت و سرعت داوطلبان در برنامه نویسی به صورت بین المللی و در دو بخش دانش آموزی و آزاد برگزار می شود.

مصطفی رکوعی افزود: ارتقاء سطح علمی برنامه نویسان جوان ایرانی و آماده سازی آنها برای حضور در مسابقات جهانی از اهداف این مسابقه است .

وی در مورد جایگاه ایران در برنامه نویسی کامپیوتری اظهار داشت : با وجود نیروهای توانمند در زمینه برنامه نویسی ، کشور ما در جایگاه مناسبی قرار ندارد.

وی با اشاره به کسب 2 مدال طلا و 2 مدال نقره از سوی جوانان ایرانی در المپیاد کامپیوتر سال 2012 گفت: استعدادهای خوبی در زمینه برنامه نویسی در ایران داریم که باید پرورش داده و از توان آنها برای پیشرفت کشور استفاده شود.

دبیر مسابقه برنامه نویسی بیان دراین نشست که در محل دانشگاه شریف برگزار شد ، از حضور 10 شرکت کننده خارجی از شش کشور ژاپن، چین ، تایوان ، روسیه ، بلغارستان و لهستان در این دوره از مسابقات خبر داد .

وی گفت: امسال برای نخستین بار شرکت کنندگانی از کشورهای خارجی در مسابقات برنامه نویسی ایران حضور دارند .

رکوعی افزود: درمرحله نخست این مسابقه 1700 نفر از داخل کشور و سه هزار و 300 نفر از کشورهای خارجی شرکت کرده بودند که از میان آنها 10 شرکت کننده خارجی و 55 شرکت کننده داخلی به مرحله نهایی راه یافتند که روز 28 بهمن با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت .

به گفته وی، این مسابقه 9 برنده نهایی خواهد داشت که سه نفر آنها از میان دانش آموزان ، سه نفر از شرکت کنندگان خارجی و سه نفر نیز از شرکت کنندگان داخلی خواهند بود.