آی تی آنالیز: آغاز مسابقات جهانی برنامه‌نویسی در ایران

رقابت بین‌المللی میان برترین‌های دنیا در حوزه برنامه‌نویسی، شنبه با حضور 10برنامه‌نویس صاحب نام خارجی و 50 برنامه‌نویس نخبه ایرانی، در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله فینال مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی، شنبه 28 بهمن ماه میان 10 برنامه‌نویس صاحب رتبه خارجی و 50 برنامه‌نویس صاحب مدال ایرانی برگزار و در نهایت 3 برگزیده آن معرفی خواهد شد.

مسابقه برنامه‌نویسی بیان از جمله مسابقات معتبر جهانی در زمینه برنامه‌نویسی است که امسال اولین دوره بین‌المللی آن با حضور شرکت‌کنندگانی از روسیه، چین، بلاروس، ژاپن، لهستان، کره جنوبی و سوئیس و ایران برگزار می‌شود.

برگزاری این مسابقات در الگوی جهانی، قدرت علمی ایرانیان را به رخ می‌کشد؛ ضمن اینکه زمینه‌ای را فراهم خواهد آورد تا برنامه‌نویسان ایرانی با رقبای خود در سطح جهانی، به رقابت پرداخته و توانایی علمی خود را در زمینه برنامه‌نویسی محک زنند.

همزمان با اجرای این دوره از مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی در ایران، مسابقه مشابهی از سوی شبکه اجتماعی فیس‌بوک در حال برگزاری است و این در شرایطی است که برغم تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران، 10 شرکت‌کننده برتر دنیا در زمینه برنامه‌نویسی، عازم ایران شده‌اند و در این رقابت شرکت خواهند کرد.

مسابقه برنامه‌نویسی بیان در سه مرحله انتخابی، حذفی و فینال برگزار شده که در آن، از میان چهارهزار و 910 شرکت‌کننده ایرانی و خارجی، 60 نفر از جمله 10 شرکت کننده خارجی و 50 ایرانی به مرحله فینال راه‌ پیدا کرده‌اند که شنبه 28 بهمن ماه، برای کسب سه رتبه برتر، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.