فارس: رقابت برنامه‌نویسان ایرانی با برترین برنامه‌نویسان جهان در تهران

خبرگزاری فارس: مسابقه برنامه‌نویسی بیان با رقابت 55 برنامه‌نویس ایرانی و خارجی امروز در حالی در تهران برگزار شد که همزمان مسابقه معروف فیس‌بوک نیز برگزار شد و برنامه‌نویسان خارجی حضور در مسابقه ایرانی را ترجیح داده بودند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس مرحله نهایی مسابقه برنامه‌نویسی بیان امروز در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.

مرحله مقدماتی این مسابقه در آبان ماه 91 با شرکت 1700 شرکت کننده داخلی برگزار شده است.

هماهنگی برای برگزاری بین‌المللی این مسابقه و جذب مخاطب خارجی از طریق سایت CodeForces که یکی از دو سایت مرجع و معروف در جهان در زمینه مسابقات و المپیادهای کامپیوتر و برنامه‌نویسی است انجام شده و به این ترتیب در دوره مقدماتی این مسابقه 3 هزار شرکت‌کننده خارجی از 54 کشور جهان شرکت کرده‌اند.

مسابقه فینال امروز بین 55 نفر شامل 45 شرکت‌کننده از ایرانی و 10 شرکت‌کننده خارجی برگزار شد.

10 شرکت‌کننده خارجی که به ایران آمده‌اند از بهترین‌های برنامه‌نویسی در دنیا هستند و 4 نفر آنها در 10 رده نخست رده‌بندی برنامه‌نویس‌ها قرار دارند. از این 10 شرکت‌کننده خارجی 2 نفر از چین، 2 نفر از تایوان، یک نفر از ژاپن، 3 نفر از روسیه، یک نفر از بلغارستان و یک نفر از لهستان به فینال مسابقه در ایران راه‌ پیدا‌ کرده‌اند.

این مسابقات در دو بخش دانش‌آموزی و آزاد (دانشجویان و فارغ‌التحصیلان) برگزار شد که 3 نفر برندگان اصلی مسابقه در بخش بین‌المللی خواهند بود،ضمن اینکه برندگان هر یک از بخش‌های دانش‌آموزی، آزاد و خارجی نیز اعلام خواهند شد.

مسابقه بیان در حالی در ایران برگزار شده و 10 برنامه‌نویس برتر را به ایران کشانده که همزمان با این مسابقه فینال، مسابقه معروف برنامه نویسی فیس‌بوک نیز در خارج از کشور برگزار شد. اما شرکت‌کنندگان اعتبار مسابقه بیان را به مسابقه فیس‌بوک ترجیح داده‌اند.