عصر ایران: روزنگاری یکی از شرکت کنندگان در مسابقه بین المللی "بیان"

عصرایران -  ایمان رومانف ، از شرکت کنندگان در فینال مسابقات بین المللی برنامه نویسی "بیان" روزنگاری خود از ورودش به ایران تا قبل از برگزاری مسابقه را در سایت "کدفورسز" منتشر کرده است:
من شب گذشته به ایران رسیدم. تقریبا همزمان با ورود من به فرودگاه امام خمینی دو نفر دیگر از شرکت کنندگان در مسابقات برنامه نویسی بیان 2013 هم به فرودگاه امام رسیدند.
" صادق حاج صمدی " از موسسه بیان استقبال  گرمی از ما داشت. هتلی که از سوی موسسه بیان برای اقامت ما در نظر گرفته شده است بسیار مدرن و زیبا است. این هتل دارای یک اتاق کنفرانس است که ظرفیت 60 شرکت کننده در مسابقه را دارد.
من هنوز دیگر شرکت کنندگان در مسابقه را ندیده ام.اما فرصتی داشتم تا از دفتر موسسه بیان بازدید کنم. علی قدیری مدیر موسسه بیان و مصطفی رکوعی مسئول برگزاری مسابقات من را به یک ناهار عالی سنتی – ایرانی دعوت کردند. غذا بسیار عالی بود.
روز بعد به همراه شرکت کنندگان "مسابقه برنامه نویسی بیان" که از سرتاسر جهان آمده اند به بازدید برخی مناطق تهران رفتیم .
بازدید ما از موزه (مجموعه فرهنگی) نیاوران که شامل بناهای مختلفی است که شاه سابق ایران و خانوده اش قبل از انقلاب سال 1979  در آنجا سکنی داشتند .
بعد از بازدید از موزه هنری که شامل آثار هنری امپرسیونیستی شاگال ،دالی و پیکاسو، موزه خودرو شامل رولز رویس ها،کاخ های مفروش با فرش های ایرانی ، تالار آیینه و حتی چوب های اسکی صاحبان پیشین کاخ (خانواده سلطنتی) بود؛ ما به بازاری در شمال تهران رفتیم . به زودی عکس های بیشتری از بازدیدمان را منتشر خواهم کرد. چرا که بازار دیدنی تر است : حداقل از روی عکس ها هر چند بهتر است بازدید از بازار تجربه شخصی باشد.
بعد از بازدید روی فرش نشستیم و یک ناهار عالی خوردیم: نان با خامه ، زیتون پرورده در سسی با حبوبات و میوه ها و سپس ناهار اصلی که برنج و کباب بختیاری( ترکیبی از مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز).
کافه ای که ما در آن بودیم در سمت راست خیابانی بود که دانشگاه شهید بهشتی در آن واقع شده است.
سپس در هتل ما با برخی از ایرانیان شرکت کننده در مسابقه دیدار کردیم. برخی از آنها عضو تیم دانشگاه شریف بودند که قرار است تابستان امسال در فینال مسابقات سن پترز بورگ روسیه (ACM ICPC) شرکت کنند.