ایسنا: با حضور نماینده Codeforces ،مسابقات برنامه‌نویسی «بیان» به کار خود پایان داد

مسابقات برنامه‌نویسی بیان با معرفی سه برنده خارجی و تقدیر از سه شرکت‌کننده داخلی شامگاه روز گذشته به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) در پایان دور نهایی Pisun Shih از تایوان و Mikhail Kever و Egor Kulikov هر دو از روسیه به عنوان برندگان این دوره از مسابقات معرفی شدند و از سهیل احسانی، علی فیوج نوملی و سید حامد ولی زاده به عنوان شرکت‌کنندگان داخلی برتر تقدیر شد.

مسابقات برنامه‌نویسی بیان که سال گذشته از سوی شرکت دانش‌بنیان بیان به صورت داخلی برگزار شده بود، امسال به صورت بین‌المللی و با حضور سه هزار و 182 برنامه‌نویس از 54 کشور خارجی و یک‌هزار و 728 برنامه‌نویس ایرانی در دور مقدماتی آغاز شد.

از میان این شرکت‌کنندگان 10 نفر برتر خارجی و 50 نفر برتر ایرانی به دور نهایی مسابقات راه ‌یافتند و برای محک زدن توانایی‌های خود به هتل پارسیان آزادی تهران دعوت شدند.

در این مسابقات که در طول دو دوره برگزاری، برگزیدگان مسابقات و المپیادهای جهانی کامپیوتر و ریاضی سال‌های اخیر از آن استقبال زیادی کرده‌اند، مهارت، خلاقیت، سرعت و دقت شرکت‌کنندگان در برنامه‌نویسی سنجیده می‌شود.

گفته ‌می‌شود که راه‌یافتگان خارجی به فینال مسابقات به استناد رده‌بندی جهانی Codeforces - یکی از معتبرترین سایتهای جهانی برنامه نویسی رقابتی - جزو بهترین برنامه‌نویسان حال حاضر در سطح جهانی هستند. به عنوان مثال ماکاتو سوجیما که یکی از دو شرکت کننده خارجی پر امتیاز دور نخست این مسابقات بود از پرافتخارترین برنامه‌نویسان ژاپنی است که در رنکینگ Topcoder و Codeforces نفر اول است و شش مدال طلای المپیاد جهانی کامپیوتر را از آن خود کرده است.

دور نخست این مسابقات در آبان‌ماه سال جاری به صورت آنلاین در پلت فرم Codeforces برگزار شده بود و برای دور نهایی مسابقات هم نماینده Codeforces در تهران حضور یافت.

در این مسابقات انتخاب زبان برنامه‌نویسی آزاد بود و سؤال‌های علمی آن توسط برنامه‌نویسان شرکت بیان که خود از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه‌نویسی و مدال‌آوران المپیادهای جهانی کامپیوتر و ریاضی هستند طراحی شده بود.

این مسابقات بدون هیچ پیش شرطی به صورت آزاد شرکت‌کنندگان خود را ثبت نام کرد که برنامه‌نویسانی در رده سنی 16 تا 34 سال برای شرکت در آن اعلام آمادگی کردند.

اطلاعات بیشتر این مسابقه در سایت رسمی آن contest.bayan.ir در دسترس است.