پایگاه خبری انتخاب: نخبگان برنامه نویسی جهان در راه تهران

فینال مسابقات برنامه نویسی بیان، 11 اردیبهشت ماه با حضور برترین های مرحله انتخابی مسابقات که از نخبگان برنامه‌نویسی جهان هستند در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است. در ادامه مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان» 27 مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

دو برنامه نویس از ژاپن، دو برنامه نویس از چین و برنامه نویسی از روسیه به ترتیب رتبه های اول و دوم، سوم و چهارم و پنجم این مسابقات را کسب کردند. البته طبق مقررات مسابقه 20 برگزیده برتر از 20 کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافته‌اند یعنی از هر کشور تنها یک نفر به جمع برگزیدگان راه می‌یابند. با این حال به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه‌نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین‌المللی 40 نفر اول برنامه‌نویسان ایرانی به مرحله نهایی راه می‌یابند.