خبرگزاری دانشجو: ایران میزبان برنامه‌نویسان ۱۰۳ کشور جهان شد

سومین دوره مسابقات بین الملی «برنامه نویسی بیان» که از سال ۹۳ آغاز شده، روز جمعه با برگزاری مرحله نهایی به اتمام می رسد.

به گزارش گروه علمی «خبرگزاری دانشجو»، مسابقه برنامه نویسی بیان یک رویداد سالانه است که به صورت بین‌المللی برگزار می‌‌شود. انتخاب و استفاده از زبان برنامه‌ نویسی در این مسابقه آزاد بوده و همچنین شرکت در این مسابقه به صورت انفرادی است. این مسابقه به دو بخش دانش‌ آموزی و آزاد تقسیم می‌ شود و اولین دوره آن در پاییز سال ۱۳۹۰ برگزار شد.

 

اکنون سومین دوره این مسابقات در حالی رو به پایان است که شرکت‌کنندگان از ۱۰۳ کشور جهان باهم به رقابت پرداخته‌ و دور پایانی مسابقات روز جمعه یازدهم اردیبهشت ماه در هتل پارسیان آزادی برگزار می‌شود.

 

۱۰ هزار و ۲۶۶ شرکت کننده از ۱۰۳ کشور دنیا از ابتدا در این مسابقات حضور داشتند که از این تعداد ۵ هزار و ۸۳۹ نفر خارجی و ۴ هزار و ۴۲۷ نفر ایرانی، حاضرین در دوره سوم را تشکیل داده‌اند.



در این دوره از مسابقات ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور آمریکایی، ۱۴ کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه حضور داشتند که نسبت به دور قبلی بیش از دو برابر افزایش داشته است.



شرکت کنندگان از ۳۴۳ دانشگاه کشور در این دوره از مسابقات شرکت کرده‌اند که ۵۰ درصد شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی، ۳۰ درصد در مقطع دبیرستان، ۱۰ درصد کارشناسی ارشد، دو درصد دوره دکتری، سه درصد دیپلم و پنج درصد دانشجوی دوره کاردانی هستند.