آی تی آنالیز: معرفی برترین‌های سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی بیان

سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان که با رقابت نخبگان برنامه نویسی از بیش از 100 کشور جهان برگزار شد، عصر شنبه با معرفی و تقدیر از برترین ها پایان یافت.
به گزارش دبیرخانه این دوره از مسابقات، در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان، 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان حضور داشتند که نسبت به دور قبل، بیش از دو برابر افزایش داشته است.
در ادامه مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، 27 مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.
در فینال مسابقات که روز جمعه در تهران برگزار شد، برترین های این ماراتن علمی 10 هزار نفره مشخص شدند. سرگئی کاپون از روسیه، علی حقانی از ایران، نیکلا جکیج از سوئیس، آدریان بودا از رومانی و پیمان جبارزاده از ایران به ترتیب رتبه های اول تا پنجم سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان را کسب کردند.
در فینال این مسابقات شرکت کنندگانی از ژاپن، ایتالیا، آلمان، کانادا و چین نیز شرکت داشتند.
مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم آمده اند، ترتیب داده شده و به دلیل سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز معتبرترین مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و مدال آوران المپیادهای جهانی کامپیوتر، برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار از برگزاری این مسابقات در ایران مطلع می شوند.
براساس این گزارش، حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از 20 نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.
نخستین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان سال 1390 در سطح ملی و نخستین دوره بین المللی آن سال 1391 برگزار شده که در اولین گام نیز با استقبال قابل توجهی از سوی مراجع علمی و نخبگان برنامه نویسی دنیا بهره مند شده است.