اولین باری که اقدام به تولید تی‌شرت برای شرکت  کردیم سال 91 بود. چون قرار بود نام و لوگوی شرکت بر روی این تی‌شرت‌ها قرار بگیرد طبیعتا مطابق رویه سخت‌گیرانه بیان در مورد کیفیت محصولات و خدمات، در این مورد نیز جنس پارچه، نحوه دوخت و نحوه چاپ برای ما بسیار مهم بود. پس از حدود یک ماه جستجو در میان تولیدکنندگان تی‌شرت، درنهایت به این نتیجه رسیدیم که دوخت را در یک شرکت و چاپ شناسنامه پارچه‌ای تی‌شرت را در یک شرکت و به‌جای چاپ‌های متداول هم از برش لیزری لوگوی بیان و چسباندن آن از طریق پرس گرم بر روی تی‌شرت استفاده کنیم که این کار نیز در شرکت سومی انجام شد. درنهایت هم بسته‌بندی تی‌شرت‌ها را با کمک همکاران بیان انجام دادیم. نتیجه کار خوشبختانه عالی بود. این 100 تی‌شرت مشکی به برگزیدگان اولین دوره مسابقات برنامه‌نویسی بیان و خانواده بیان اهدا شد. درمجموع از شروع طراحی تی‌شرت‌ها تا آماده‌سازی نهایی حدودا 3 ماه به طول انجامید.
دومین سری از تی‌شرت‌های بیان این بار به رنگ زرد و در تیراژ 300 تایی تولید شد. این بار هم نظارت دقیقی بر کیفیت دوخت و نوع پارچه و برش‌های لیزری داشتیم و کیفیت تی‌شرت‌ها از سری اول هم بهتر شده بود. این تی‌شرت‌ها هم میان برگزیدگان داخلی و خارجی مسابقات برنامه‌نویسی بیان و همکاران ما در بیان توزیع شدند که به‌خصوص مورد استقبال برنامه نویسان نخبه جهانی واقع شد و این برنامه نویسان بعضا در هنگام دریافت مدال‌های سایر مسابقات جهانی نیز تی‌شرت بیان را به تن می‌کردند.
برای سومین سری از تی‌شرت‌ها تمام تجربیات قبلی را جمع‌آوری کردیم و تصمیم گرفتیم تولید تی‌شرت‌ها را برون‌سپاری کنیم. این بار ازآنجایی‌که امکان خرید تی‌شرت‌های بیان را هم فراهم کرده بودیم 1000 تی‌شرت در دو طرح و در دو رنگ مشکی و زرد موردنیاز بود.
باوجود تمام توافقات و تاکیدات شفاهی بر مساله کیفیت تی‌شرت‌ها میان بیان و یک شرکت تولیدی، قرارداد حقوقی محکمی هم جهت تضمین و اطمینان از کیفیت مدنظر بیان در مورد تی‌شرت‌ها به امضا رسید. نمونه‌های تی‌شرت قبلی هم تحویل تولیدی شد، حتی نمونه پارچه هم ضمیمه قرارداد شد!
با این همه اکثر تی‌شرت‌های تولید شده معیوب هستند. سایزبندی تی‌شرت‌ها استاندارد نیست، آستین‌ها هم‌اندازه نیستند، یقه‌ها مشکل‌دارند، دوخت‌ها کج است و ...
تولیدکننده محترم تی‌شرت‌ها نهایت بی‌دقتی و بدقولی و کج‌سلیقگی را در کارش انجام داده بود و ما را شرمنده کسانی کرد که منتظر دریافت تی‌شرت‌های بیانی خود هستند.
اگرچه می شد با اندکی اغماض برخی تیشرت ها را آماده تحویل کرد ولی ترجیح دادیم مشی خود را تغییر ندهیم. خوشبختانه واحد حقوقی شرکت بیان، به استناد قرارداد منعقد شده، تولیدکننده را موظف به تولید مجدد و جبران خسارت کرده است ولی این روند نیز متاسفانه زمان خواهد برد و ما باوجود تمام برنامه‌ریزی‌ها و تدابیری که در نظر گرفته بودیم به خاطر سودجویی و بی‌مسئولیتی یک شرکت ایرانی، شرمنده خریداران تی‌شرت‌ها، برگزیدگان استانی مسابقات بیان و برگزیدگان مسابقه عکاسی شده‌ایم.
این‌طور که پیداست در سری بعدی تی‌شرت‌ها، مجبور خواهیم بود به‌عنوان یک شرکت رایانه‌ای، باز هم خود اقدام به تولید تی‌شرت‌های موردنیاز بیان کنیم!