وبلاگ نیوز: «به کجا وصلید که جرأت می‌کنید با پلیس کل‌کل کنید؟!»

 

به گزارش «وبلاگ نیوز»، در پی درخواست پلیس فتا از شرکت بیان (مدیریت سرویس وبلاگ Blog.ir) مبنی بر تسلیم اطلاعات یک وبلاگ تحت سرویس بلاگ دات آی آر، واحد حقوقی این مجموعه ضمن امتناع از تسلیم این اطلاعات، نامه‌نگاری‌های رد و بدل شده بین فتا و بیان را منتشر کرد.

مدیریت سرویس بلاگ دات آی آر در توضیح این موضوع می‌نویسد:

پایبندی به رسالت شرکت بیان در حفظ حریم خصوصی کاربران، نیازمند تخصص در دو حوزه فنی و حقوقی است. از این رو یکی از جنبه های کاری سخت، وقت گیر و پرهزینه در شرکت بیان فعالیت های تخصصی واحد حقوقی شرکت است. فعالیت های مستمری که کاربران ما عموما از آن بی خبرند. مکاتبات زیر نمونه ای از این تلاشها برای صیانت از حقوق کاربران بیان است.

اول اردیبهشت 93، جانشین فرمانده پلیس فتا از طرف فرمانده این پلیس، نامه‌ای را به مدیریت شرکت بیان ارسال می‌کند و از او می‌خواهد که اطلاعات یک وبلاگ را تسلیم پلیس فتا کند.

 

اما علی قدیری، مدیر این سرویس‌دهنده با ارسال نامه‌ای خطاب به فرمانده پلیس فتا، این موضوع را از اختیارات دستگاه قضایی می‌داند و تسلیم اطلاعات به پلیس فتا را غیرقانونی اعلام می‌کند.

 

قدیری در این نامه می‌نویسد: قبلا در مورد موارد مشابه اطلاع داده بودیم که در صورت تکرار هرگونه درخواست غیرقانونی مجبور به پیگیری حقوقی و اجتماعی مساله خواهیم شد.

مدیر بیان ادامه می‌دهد: امیدواریم پلیس فتا خود هرچه سریعتر اقدام به پیگیری مساله و برخورد انضباطی با ماموران خاطی و اصلاح رویه های اشتباه نماید.

تیم حقوقی بیان در همین نامه اعلام آمادگی می‌کند تا با توجه به پیگیری‌های مکرر و تلفنی فتا در 2 هفته گذشته، این موضوع را از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری کند.

در پاسخ به این نامه هم سردار سیدکمال هادیانفر، فرمانده پلیس فتا می‌نویسد: در خصوص بند ۸ نامه آن شرکت در صورت وجود مستندات مبنی بر تکرار اینگونه موارد به این پلیس اعلام تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

 

همین موضوع باعث شد علی قدیری در آخرین نامه ارسالی، خطاب به فرمانده پلیس فتا بنویسد: امیدوارم با تجدید نظر بنیادی در رویه های کاری و استخدامی پلیس فتا، شاهد نقش آفرینی این نیرو در رشد فرهنگی و سلامت و امنیت فضای مجازی کشور به مفهوم واقعی آن باشیم.

 

در بخش دیگری از همین نامه هم مدیر شرکت بیان می‌نویسد: جای تاسف است که پرسنل شما با تعجب از ما می پرسیدند که «ما هرچه بررسی کردیم نفهمیدیم شما به کجا وصلید و پشتتان به کجا گرم است که جرات می کنید با پلیس کل کل کنید!» و پاسخ شنیده اند که «به برکت جمهوری اسلامی و خونهای پاک شهیدان، قانون، پشتوانه تک تک شهروندان است، البته اگر به حقوق خود آشنا باشند».