صندوق بیان یا همان bayanbox در ساعت هجده و چهل و چهار دقیقه هفتمین روز مهر ماه سال هزار و سیصد و نود به عنوان سامانه ای آزمایشی چشم به جهان وب گشود و در اول خرداد سال نود و یک شروع به فعالیت رسمی کرد.

امروز که با شما صحبت می کنیم به طور متوسط در هر روز بیش از 4 میلیون فایل توسط صندوق بیان سرو میشود و این آمار روز به روز رو به افزایش است.

در این مدت اگرچه گهگاه اقدام به به بروز رسانی سخت افزاری و افزایش ظرفیت محدود کرده بودیم اما با رشد روز افزون تعداد کاربران و افزایش نیاز به بستری امن و آسان برای ذخیره و انتشار فایلها، در ماه های اخیر با مشکلات جدی کمبود ظرفیت مواجه شده بودیم.

تصمیم گیری برای نحوه ادامه فعالیت صندوق بیان با توجه به مشکلاتی که ناشی از نزدیک شدن به لبه نهایی ظرفیت سامانه بر اساس معماری موجود بود سخت و زمان بر بود.

اما مرحله تصمیم گیری پشت سر گذاشته شد و نهایتا هفته گذشته در 10 سالگی صندوق بیان، اقدام به خرید سخت افزار لازم برای افزایش 11 برابری ظرفیت صندوق بیان کردیم. بله درست است ظرفیت صندوق بیان ان شاء الله به زودی یازده برابر ظرفیت حال حاضر آن خواهد شد.

در حال حاضر همکاران ما هم زمان مشغول آماه سازی سخت افزارهای جدید برای رفتن به زیر بار، و بازطراحی معماری صندوق بیان برای عملکرد بهینه با ظرفیت ذخیره جدید و برخی به روزرسانی های لازم دیگر هستند و امیدواریم طی هفته های آینده زمان دقیق ورود به مرحله جدید را به اطلاع کاربران خوبمان برسانیم.

لطفا در این فاصله هرگونه بروز مشکل احتمالی یا پیشنهاد خود را در بخش نظرات همین مطلب به ما اطلاع دهید.