وبلاگ رسمی شرکت بیان

   دیجیاتو: آمارهایی از مسابقات برنامه نویسی بیان

سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، آمار و ارقام جالبی را تا قبل از برگزاری دور نهایی از خود به جای گذاشته است. مرحله مقدماتی این مسابقات به پایان رسیده و ۶۰ نفر برگزیده نهایی برای رقابت در فینال مشخص شده اند.

۲۰ نفر شرکت کننده خارجی برتر (با رعایت شرط از هر کشور یک نفر) به همراه ۴۰ نفر برتر شرکت کنندگان ایرانی، ۶۰ فرد حاضر در دور نهایی را تشکیل می دهند. به طور کلی تعداد ۱۰ هزار و ۲۶۶ نفر برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کردند.

برای خواندن برخی از آمار و بیوگرافی سه نفر اول دور مقدماتی این مسابقات، در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.

۵۶ درصد شرکت کنندگان این مسابقات  غیر ایرانی بودند. ترکیب ملیت نفرات برتر مسابقات برنامه نویسی بیان در دور مقدماتی عبارت است از: ایران (۲۶%)، روسیه (۱۲%)، ژاپن (۶%)، چین (۵%)، ویتنام (۵%)، اکراین (۴%)، لهستان (۴%)، بلاروس(۳%)، تایوان (۳%)، کانادا (۲%)، قزاقستان (۲%)، بلغارستان (۲%)، برزیل (۲%)، گرجستان (۲%)، اندونزی (۲%)، هند (۲%)، ایتالیا (۲%) ، آمریکا (۲%) و…

زیان برنامه نویسی C توسط ۸۷ درصد شرکت کنندگان مسابقات استفاده شد و محبوب ترین زبان دور مقدماتی بود. بعد از C زبان های برنامه نویسی JAVA و #C به ترتیب با ۹ و ۲ درصد در جایگاه دوم و سوم را کسب کردند.

۶ نفر از ۲۰ نفر برتر مسابقه codejam گوگل، در بین رتبه های برتر دور مقدماتی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان قرار گرفتند. حداقل ۱۸ تن از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند. یکی از نفرات برگزیده مسابقه نیز دارنده ۶ مدال طلا و ۱ مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است.

Kazuhiro Hosaka نفر اول دور مقدماتی این مسابقات ۲۳ سال سن دارد. این برنامه نویس ژاپنی دارنده دو مدال طلای المپیاد جهانی کامپیوتر در سال های ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ و همچنین مدال طلا و نقره المپیاد جهانی ریاضی به ترتیب در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۰۸ است. وی متولد شهر توکیو پایتخت ژاپن بوده و  هم اکنون دانشجوی دانشگاه توکیو است. برنامه نویس یاد شده تا به حال ۲۹ مساله برتر را توانسته حل کند.

نفر دوم نیز که یک برنامه نویس ۲۹ ساله ژاپنی است، Hiroto Sekido نام دارد. او متولد کیوتو بوده و در دانشگاه این شهر کشور آفتاب تابان مشغول به گذراندن تحصیلات تکمیلی است. وی به زبان های C و ++C مسلط بوده و تا به حال توانسته ۲۹ مساله برتر را حل کند.

Haoran Xu چینی که نفر سوم این مسابقات شده است تنها ۱۸ سال دارد. وی در سال ۲۰۱۳ توانسته مدال طلای مسابقات المپیاد جهانی را کسب کند و تا به حال ۱۰ مساله برتر برنامه نویسی را حل نموده است. Haoran Xu متولد و ساکن شهر چانگ گینگ کشور چین بوده و هم اکنون در دانشگاه همین شهر مشغول به تحصیل است.

۴۰ نفر برتر ایرانی این مسابقات ساکن شهرهای تهران، کرج، کرمان، شیراز، بوشهر، اصفهان، مشهد، ارومیه، یزد، قزوین و لنگرود هستند که تهرانی ها جمع غالب این نفرات را تشکیل می دهند.

   برسام:  گزارشی از سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان تاکنون

 ۱۰۲۶۶ برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند.

گزارشی از سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان تاکنون

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، برنامه نویسانی از ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور از قاره آمریکا، ۱۴ کشور آفریقایی و ۲ کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

۵۶ درصد از شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، غیر ایرانی می باشند.

استقبال چشمگیر نخبگان جهانی  از این مسابقه ایرانی نشان دهنده اعتبار شرکت های دانش بنیان ایرانی نزد متخصصان بین المللی است.

سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.

میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از ۵۰ درصد می رسد.

حداقل ۱۸ نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند.

یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده ۶ مدال طلا و ۱ مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است.

۶ نفر از ۲۰ نفر برتر مسابقه codejam گوگل جزء رتبه های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.

میانگین سنی برگزیدگان مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات بین المللی  بیان ۲۲ سال می باشد.

زبانهای برنامه نویسی استفاده شده توسط شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از: C (87%) ، Java (9%) ، C# (2%) و …

مدرک تحصیلی شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از:  دبیرستان (۴۳%)، کارشناسی (۳۰%)، کارشناسی ارشد (۱۹%)، کاردانی (۴%) و دکتری (۳%)

ملیت شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از : ایران (۲۶%)، روسیه (۱۲%)، ژاپن (۶%)، چین (۵%)، ویتنام (۵%)، اکراین (۴%)، لهستان (۴%)، بلاروس(۳%)، تایوان (۳%)، کانادا (۲%)، قزاقستان (۲%)، بلغارستان (۲%)، برزیل (۲%)، گرجستان (۲%)، اندونزی (۲%)، هند (۲%)، ایتالیا (۲%) ، آمریکا (۲%) و ….

متاسفانه ۳۲ نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد.

در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

نمایندگان ۲۰ کشور برتر به همراه ۴۰ برنامه نویس برتر ایرانی به فینال حضوری مسابقات که در اوایل بهمن ماه برگزار خواهد شد راه پیدا  کرده اند.

این مسابقات علمی بین المللی به میزبانی ایران و ابتکار شرکت بیان برگزار می شود و سوال های این رویداد علمی توسط برنامه نویسان بیان که خود از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه نویسی و مدال آوران المپیاد جهانی کامپیوتر هستند طراحی شده است.

مسابقه برنامه نویسی بیان به صورت انفرادی و بدون محدودیت سنی برگزار می شود و انتخاب زبان برنامه نویسی در آن آزاد است. امتیاز هر سوال نیز تابعی از سرعت حل مساله و تعداد افرادی است که آن را حل کرده اند.

متاسفانه بازتاب این مسابقات در شبکه های خارجی بیشتر از رسانه های داخلی بوده است و در این دوره، هنوز صدا و سیما خبری درباره این رویداد علمی جهانی که به همت نخبگان جوان ایرانی رقم خورده است پخش نکرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی مسابقات به نشانی contest.bayan.ir و یا وبلاگ رسمی رویداد به نشانی bayan.blog.ir مراجعه نمایید.

   آی تی آنالیز: حضور برنامه‌نویسان 103 کشور در مسابقات بیان

10266 برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده‌اند.
به گزارش آی‌تی‌آنالیز برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت‌های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.
56 درصد از شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، غیر ایرانی هستند.
سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی‌ایرانی دعوت کرده بود.
میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از 50 درصد می‌رسد.
بر اساس این گزارش حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند.
یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده 6 مدال طلا و 1 مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است.
همچنین 6 نفر از 20 نفر برتر مسابقه codejam گوگل جزء رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.
میانگین سنی برگزیدگان مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات بین المللی بیان 22 سال است.
این گزارش می‌افزاید: مدرک تحصیلی شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از دبیرستان (43%)، کارشناسی (30%)، کارشناسی ارشد (19%)، کاردانی (4%) و دکتری (3%)
همچنین ملیت شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از ایران (26%)، روسیه (12%)، ژاپن (6%)، چین (5%)، ویتنام (5%)، اکراین (4%)، لهستان (4%)، بلاروس(3%)، تایوان (3%)، کانادا (2%)، قزاقستان (2%)، بلغارستان (2%)، برزیل (2%)، گرجستان (2%)، اندونزی (2%)، هند (2%)، ایتالیا (2%) ، آمریکا (2%) و ....
بر اساس این گزارش 32 نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد.
در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
نمایندگان 20 کشور برتر به همراه 40 برنامه نویس برتر ایرانی به فینال حضوری مسابقات که در اوایل بهمن ماه برگزار خواهد شد راه پیدا کرده اند.
این مسابقات علمی‌بین المللی به میزبانی ایران و ابتکار شرکت بیان برگزار می‌شود و سوال‌های این رویداد علمی‌توسط برنامه نویسان بیان که خود از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه نویسی و مدال آوران المپیاد جهانی کامپیوتر هستند طراحی شده است.
مسابقه برنامه نویسی بیان به صورت انفرادی و بدون محدودیت سنی برگزار می‌شود و انتخاب زبان برنامه نویسی در آن آزاد است. امتیاز هر سوال نیز تابعی از سرعت حل مساله و تعداد افرادی است که آن را حل کرده اند.
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت رسمی‌مسابقات به نشانی contest.bayan.ir و یا وبلاگ رسمی‌رویداد به نشانی bayan.blog.ir مراجعه کنند.

  • ۰
  • ۰

   ام آی تی: نشست خبری شرکت بیان [گزارش دیجیاتو]

نشست خبری شرکت بیان با هدف ارائه آمار و گزارش مسابقات برنامه نویسی بیان، امروز برگزار شد. در این نشست خبری علی قدیری ابتدا آماری از مسابقات بیان داد و پس از آن در مورد نحوه برگزاری صحبت کرد. در انتها نیز سوالات خبرنگاران را پاسخ داد.

مسابقه برنامه نویسی بیان امسال به سومین دوره خود رسیده است. این مسابقه در سال ۱۳۹۰ به صورت کشوری و در سال ۱۳۹۱ به صورت بین المللی برگزار شد. مسابقات امسال نیز با حضور شرکت کنندگان کشورهای مختلف دنیا، مرحله مقدماتی خود را پشت سر گذاشته است.

در ادامه اطلاعات بیشتری را  از مسابقات برنامه نویسی بیان در دیجیاتو خواهید خواند.

علی قدیری درباره تعداد برنامه نویسان شرکت کننده در این مسابقات گفت: ۱۰۲۶۶ برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند . برنامه نویسانی از ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور از قاره آمریکا، ۱۴ کشور آفریقایی و ۲ کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

وی ضمن اشاره به جایزه های چند ده هراز دلاری مسابقات برنامه نویسی گوگل و فیسبوک، اظهار کرد: ما اصرار داشتیم این مسابقات باعث اعتبار ایران و برنامه نویسان ایرانی شود به همین خاطر جایزه گران بهائی برای مسابقات قرار ندادیم. شاید جالب باشد بدانید در مسابقاتی که به نفر اول تا سوم به ترتیب ۳، ۲ و یک عدد سکه بهار آزادی جایزه داده می شود، بیش از ۱۰ هزار برنامه نویس از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند. این نشان دهنده اعتبار مسابقات و اعتماد دنیا به قدرت علمی ایران است.

قدیری افزود:سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود. این برای اولین بار است که سایت این المپیاد جهانی از یک مسابقه برگزار شونده از طرف شرکت های خصوصی در دنیا حمایت و یا اطلاع رسانی داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت بیان، برنده برزیلی مدال طلای مسابقات دور گذشته المپیاد جهانی کامپیوتر ایتالیا، گفته شرکت در مسابقات برنامه نویسی بیان در آمادگی این شرکت کننده برای دریافت مدال طلا بسیار موثر بوده و به من کمک کرده است.

وی افزود: میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از ۵۰ درصد می رسد. حداقل ۱۸ نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند. این آمار شطح بالای مسابقات را نشان می دهند.

در دور مقدماتی مسابقات دو نفر از ژاپن مقام اول و دوم را کسب کردند. شرکت کنندگان چینی سوم و چهارم شدند. جایگاه پنجم را شرکت کننده روسی از آن خود کرد. علی قدیری ضمن اعلام نتایج برندگان دور مقدماتی، توضیح داد: نفر اول مسابقه ما ۲۳ ساله، نفر دوم ۳۰ ساله، نفر سوم ۱۸ ساله بودند و متوسط سنی شرکت کننده ها ۲۲ سال بوده است. شرکت کنندگان مسابقه امسال ۳ درصد دکتر، ۱۹ درصد کارشناس ارشد، ۳۰ درصد کارشناس، ۴۳ درصد دبیرستانی، ۴ درصد هم سایر سایر مدارک را داشتند.

مدیرعامل بیان گفت:در این سه سالی که مسابقه برگزار شد در درجه اول دانشجویان و برنامه نویسان داخلی حامی ما بودند. در درجه دوم وب سایت های IT بدون هیچ چشم داشتی ما را پشتیبانی کردند. در آخر نیز رسانه های مکتوب یار و یاور ما در برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان بودند.

وی ادامه داد: گلایه من این است که ما تمام سعی و تلاش خود را برای مطرح کردن نام ایران انجام داده ایم، چرا صدا وسیما در قبال این مسابقات سکوت می کند. استدلالشان این است که شما یک شرکت خصوصی هستید. آیا شرکت خصوصی بودن جرم است؟ این که ما بدون استفاده از بودجه بیت المال اقدام به برگزاری چنین مسابقه ای کردیم، حسن است یا عیب؟

۲۰به گفته قدیری نفر اول کشورهای دیگر و ۴۰ نفر برتر ایران، روزهای ابتدایی بهمن ماه در مسابقه فینال با هم به رقابت می پردازند. همچنین ۳۲ نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد. متاسفانه از این ۳۲ نفر ۳۰ نفر ایرانی بودند.

او اظهار کرد:در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

خبرنگار دیجیاتو با توجه به اینکه این برنامه نویسان شرکت کننده هر کدام یک نخبه محسوب می شوند از این مدیر بیان پرسید: « آیا مسئولین دولتی تا به حال برای جذب این نخبگان برنامه نویسی اقدامی کرده‌اند؟». وی پاسخ داد: همان دوستانی که می گفتند مسابقات شما از اولویت های کشور نیست، به ماپیشنهاد دادند که جوایز مسابقات را بدهند و در قبالش یک فلش شامل اطلاعات شرکت کنندگان بگیرند. ما به خاطر حفظ حریم خصوصی شرکت کنندگان این کار را انجام نمی دهیم. اگر هم این کار را بکنیم به این سازمان هایی که دست رد به سینه ما زدند و گفتند مسابقات شما اولویت کشور نیست نخواهیم داد. ضمنا که ما خیلی از نخبگان داخلی را داریم که باید از آنها استفاده بشود.

قدیری در مورد کمک سازمان های دولتی گفت: برخی از این سازمان ها ابتدا در خواست مذاکره دادند ولی پس از گذشت مدتی گفتندمسابقات شما اولویت کشور نیست. اما از طرفی بنیاد ملی نخبگان توسط ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کردند که از این مسابقات حمایت خواهند کرد ولی ما این موضوع را پیگیری نکردیم.

   دنیای اقتصاد: رقابت غول‌های برنامه‌نویسی درمسابقات «بیان»

مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی «بیان»، عصر روز یکشنبه  با رقابت بیش از سه هزار شرکت‌کننده ایرانی و خارجی برگزار شد.
در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه‌نویسی بیان 10 هزار و 266 برنامه‌نویس از 103 کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت‌کنندگان امسال که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است. همه شرکت‌کنندگانی که در مرحله انتخابی مسابقات موفق به حل حداقل یک سوال از مرحله ورودی شده‌اند مجاز به شرکت در این مرحله هستند. در این مرحله که به صورت آنلاین از ساعت 18 عصر امروز و به مدت سه ساعت برگزار می‌شود شرکت‌کنندگان باید به 6 مساله پاسخ دهند. در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات که بهمن ماه امسال به صورت حضوری برگزار می‌شود، راه می‌یابند. سایت رسمی مسابقات به نشانی contest.bayan.ir در دسترس علاقه‌مندان فناوری اطلاعات و مهارت‌های برنامه‌نویسی است.

   سینا: رقابت ۶۰ برنامه نویس برتر دنیا در ایران

مدیر مسابقات برنامه نویسی بیان گفت: با توجه به برگزاری دوردوم رقابت های مقدماتی مسابقات برنامه نویسی، ۶۰ نفر از برنامه نویسان ایرانی و خارجی برای حضور در فینال مسابقات تعیین شدند که در بهمن ماه امسال در تهران در رقابت نهایی شرکت می کنند.

به گزارش  ایرنا ، ' علی غدیری ' روز دوشنبه در نشست خبری سومین دور از مسابقات برنامه نویسی افزود: شب گذشته دور دوم رقابت های مقدماتی این مسابقه با حضور برنامه نویسان در یک رقابت برخط سه ساعته برگزار شد و از بین افراد شرکت کننده 60 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی گفت: در این رقابت مقدماتی برنامه نویسان کشور ژاپن موفق به کسب رتبه اول و دوم ، برنامه نویسان کشور چین نفرات سوم و چهارم و نفر پنجم را برنامه نویس کشور روسیه تشکیل دادند.

غدیری اظهارکرد: در فینال این دور از مسابقات ، برنامه نویسان کشورهای ژاپن ، چین ، روسیه ، بلاروس ، کانادا ، سوئیس، برزیل ، تایوان ، لهستان و کره جنوبی به همراه برنامه نویسان ایرانی به رقابت خواهند پرداخت .

وی یادآور شد: دراین دور از مسابقات متوسط سنی شرکت کنندگان 22 سال است و درمسابقات امسال 19 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد ، 3درصد دکتری ، 30 درصد کارشناسی و 43درصد دانش آموزان مقطع دبیرستان هستند.

غدیری گفت: درمراحل مقدماتی این دوره از مسابقات بیان، برنامه نویسان برتر از103 کشور جهان شامل برنامه نویسان 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه نام نویسی و به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: سال گذشته چهار هزارو 910 نفر از 54 کشور جهان در این مسابقه بین المللی شرکت داشتند که با توجه به ابراز علاقه شرکت کنندگان جهت حضورشاهد رشد بیش از 2 برابری هم از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده در این دور از مسابقات بودیم .

وی افزود: برای نخستین بار سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر، نیز در اطلاعیه ای از کسانی که تاکنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده است.

غدیری با اشاره به اینکه امسال در فینال مسابقات برنامه نویسان 20 کشوربه همراه 40 برنامه نویس برتر ایرانی به رقابت خواهند پرداخت افزود: دراین مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی یادآورشد : این مسابقات علمی بین المللی به میزبانی ایران و ابتکار شرکت دانش بنیان بیان برگزار می شود و سوال های این رویداد علمی توسط برنامه نویسان شرکت بیان که خود از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه نویسی و مدال آوران المپیاد جهانی کامپیوتر هستند طراحی شده است.

غدیری با اشاره به اینکه معرفی قدرت برنامه نویسان ایرانی از اهداف برگزاری این مسابقه بین المللی است افزود: متاسفانه برای معرفی و پخش این رقابت بین المللی به دلیل اینکه از سوی یک شرکت خصوصی برگزارمی شود از سوی رسانه ملی پوشش داده نمی شود .

نخستین مسابقه برنامه نویسی بیان در مهر و ابان ماه سال 90 آغازشد و اکنون سومین دوره از این مسابقات در حال برگزاری است

  • ۰
  • ۰

   نیویدار: نشست خبری شرکت بیان

نشست خبری شرکت بیان با هدف ارائه آمار و گزارش مسابقات برنامه نویسی بیان، امروز برگزار شد. در این نشست خبری علی قدیری ابتدا آماری از مسابقات بیان داد و پس از آن در مورد نحوه برگزاری صحبت کرد. در انتها نیز سوالات خبرنگاران را... The post نشست خبری شرکت بیان [گزارش دیجیاتو] appeared first on دیجیاتو.
دوشنبه 28 مهر 1393 - 18:51

نشست خبری شرکت بیان با هدف ارائه آمار و گزارش مسابقات برنامه نویسی بیان، امروز برگزار شد. در این نشست خبری علی قدیری ابتدا آماری از مسابقات بیان داد و پس از آن در مورد نحوه برگزاری صحبت کرد. در انتها نیز سوالات خبرنگاران را پاسخ داد.

مسابقه برنامه نویسی بیان امسال به سومین دوره خود رسیده است. این مسابقه در سال ۱۳۹۰ به صورت کشوری و در سال ۱۳۹۱ به صورت بین المللی برگزار شد. مسابقات امسال نیز با حضور شرکت کنندگان کشورهای مختلف دنیا، مرحله مقدماتی خود را پشت سر گذاشته است.

در ادامه اطلاعات بیشتری را  از مسابقات برنامه نویسی بیان در دیجیاتو خواهید خواند.

علی قدیری درباره تعداد برنامه نویسان شرکت کننده در این مسابقات گفت: ۱۰۲۶۶ برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند . برنامه نویسانی از ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور از قاره آمریکا، ۱۴ کشور آفریقایی و ۲ کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

وی ضمن اشاره به جایزه های چند ده هراز دلاری مسابقات برنامه نویسی گوگل و فیسبوک، اظهار کرد: ما اصرار داشتیم این مسابقات باعث اعتبار ایران و برنامه نویسان ایرانی شود به همین خاطر جایزه گران بهائی برای مسابقات قرار ندادیم. شاید جالب باشد بدانید در مسابقاتی که به نفر اول تا سوم به ترتیب ۳، ۲ و یک عدد سکه بهار آزادی جایزه داده می شود، بیش از ۱۰ هزار برنامه نویس از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند. این نشان دهنده اعتبار مسابقات و اعتماد دنیا به قدرت علمی ایران است.

قدیری افزود:سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود. این برای اولین بار است که سایت این المپیاد جهانی از یک مسابقه برگزار شونده از طرف شرکت های خصوصی در دنیا حمایت و یا اطلاع رسانی داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت بیان، برنده برزیلی مدال طلای مسابقات دور گذشته المپیاد جهانی کامپیوتر ایتالیا، گفته شرکت در مسابقات برنامه نویسی بیان در آمادگی این شرکت کننده برای دریافت مدال طلا بسیار موثر بوده و به من کمک کرده است.

وی افزود: میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از ۵۰ درصد می رسد. حداقل ۱۸ نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند. این آمار شطح بالای مسابقات را نشان می دهند.

در دور مقدماتی مسابقات دو نفر از ژاپن مقام اول و دوم را کسب کردند. شرکت کنندگان چینی سوم و چهارم شدند. جایگاه پنجم را شرکت کننده روسی از آن خود کرد. علی قدیری ضمن اعلام نتایج برندگان دور مقدماتی، توضیح داد: نفر اول مسابقه ما ۲۳ ساله، نفر دوم ۳۰ ساله، نفر سوم ۱۸ ساله بودند و متوسط سنی شرکت کننده ها ۲۲ سال بوده است. شرکت کنندگان مسابقه امسال ۳ درصد دکتر، ۱۹ درصد کارشناس ارشد، ۳۰ درصد کارشناس، ۴۳ درصد دبیرستانی، ۴ درصد هم سایر سایر مدارک را داشتند.

مدیرعامل بیان گفت:در این سه سالی که مسابقه برگزار شد در درجه اول دانشجویان و برنامه نویسان داخلی حامی ما بودند. در درجه دوم وب سایت های IT بدون هیچ چشم داشتی ما را پشتیبانی کردند. در آخر نیز رسانه های مکتوب یار و یاور ما در برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان بودند.

وی ادامه داد: گلایه من این است که ما تمام سعی و تلاش خود را برای مطرح کردن نام ایران انجام داده ایم، چرا صدا وسیما در قبال این مسابقات سکوت می کند. استدلالشان این است که شما یک شرکت خصوصی هستید. آیا شرکت خصوصی بودن جرم است؟ این که ما بدون استفاده از بودجه بیت المال اقدام به برگزاری چنین مسابقه ای کردیم، حسن است یا عیب؟

۲۰به گفته قدیری نفر اول کشورهای دیگر و ۴۰ نفر برتر ایران، روزهای ابتدایی بهمن ماه در مسابقه فینال با هم به رقابت می پردازند. همچنین ۳۲ نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد. متاسفانه از این ۳۲ نفر ۳۰ نفر ایرانی بودند.

او اظهار کرد:در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

خبرنگار دیجیاتو با توجه به اینکه این برنامه نویسان شرکت کننده هر کدام یک نخبه محسوب می شوند از این مدیر بیان پرسید: « آیا مسئولین دولتی تا به حال برای جذب این نخبگان برنامه نویسی اقدامی کرده‌اند؟». وی پاسخ داد: همان دوستانی که می گفتند مسابقات شما از اولویت های کشور نیست، به ماپیشنهاد دادند که جوایز مسابقات را بدهند و در قبالش یک فلش شامل اطلاعات شرکت کنندگان بگیرند. ما به خاطر حفظ حریم خصوصی شرکت کنندگان این کار را انجام نمی دهیم. اگر هم این کار را بکنیم به این سازمان هایی که دست رد به سینه ما زدند و گفتند مسابقات شما اولویت کشور نیست نخواهیم داد. ضمنا که ما خیلی از نخبگان داخلی را داریم که باید از آنها استفاده بشود.

قدیری در مورد کمک سازمان های دولتی گفت: برخی از این سازمان ها ابتدا در خواست مذاکره دادند ولی پس از گذشت مدتی گفتندمسابقات شما اولویت کشور نیست. اما از طرفی بنیاد ملی نخبگان توسط ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کردند که از این مسابقات حمایت خواهند کرد ولی ما این موضوع را پیگیری نکردیم.

درپایان فیلم مرحله نهایی دوره قبلی مسابقات فوق را می توانید ببینید.

   عصر ایران: آمار جالب از یک رویداد علمی افتخار آفرین برای ایران

متاسفانه بازتاب این مسابقات در شبکه های خارجی بیشتر از رسانه های داخلی بوده است و در این دوره، هنوز صدا و سیما خبری درباره این رویداد علمی جهانی که به همت نخبگان جوان ایرانی رقم خورده است پخش نکرده است.

سومین دوره مسابقه بین المللی برنامه نویسی بیان در حالی در تهران برگزار می شود که ثبت نام بیش از 10 هزار برنامه نویس از سراسر جهان، این مسابقه را به سطح مسابقات برتر برنامه نویسی جهان ارتقا داده است.
نکته جالب توجه این که مسابقه برنامه نویسی بیان توسط بخش خصوصی و بدون حمایت های دولتی انجام می شود.سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانی که تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.


به گزارش عصرایران به نقل از سایت رسمی بیان، اطلاعات آماری این مسابقات که در نوع خود یک افتخار برای جامعه علمی کشور در حوزه IT به شمار می رود به شرح زیر است:

  •  10266 برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند.
  • برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.
  • 56 درصد از شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، غیر ایرانی می باشند.
  • استقبال چشمگیر نخبگان جهانی  از این مسابقه ایرانی نشان دهنده اعتبار شرکت های دانش بنیان ایرانی نزد متخصصان بین المللی است.
  • سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.
  • میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از 50 درصد می رسد.
  • حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند.
  • یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده 6 مدال طلا و 1 مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است.
  • 6 نفر از 20 نفر برتر مسابقه codejam گوگل جزء رتبه های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.
  • میانگین سنی برگزیدگان مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات بین المللی  بیان 22 سال می باشد.
  • زبانهای برنامه نویسی استفاده شده توسط شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از: C (87%) ، Java (9%) ، C# (2%) و ...
  • مدرک تحصیلی شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از:  دبیرستان (43%)، کارشناسی (30%)، کارشناسی ارشد (19%)، کاردانی (4%) و دکتری (3%)
  • ملیت شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از : ایران (26%)، روسیه (12%)، ژاپن (6%)، چین (5%)، ویتنام (5%)، اکراین (4%)، لهستان (4%)، بلاروس(3%)، تایوان (3%)، کانادا (2%)، قزاقستان (2%)، بلغارستان (2%)، برزیل (2%)، گرجستان (2%)، اندونزی (2%)، هند (2%)، ایتالیا (2%) ، آمریکا (2%) و ....
  • متاسفانه 32 نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد.
  • در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
  • نمایندگان 20 کشور برتر به همراه 40 برنامه نویس برتر ایرانی به فینال حضوری مسابقات که در اوایل بهمن ماه برگزار خواهد شد راه پیدا  کرده اند.
  •  
  • این مسابقات علمی بین المللی به میزبانی ایران و ابتکار شرکت بیان برگزار می شود و سوال های این رویداد علمی توسط برنامه نویسان بیان که خود از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه نویسی و مدال آوران المپیاد جهانی کامپیوتر هستند طراحی شده است.
  • مسابقه برنامه نویسی بیان به صورت انفرادی و بدون محدودیت سنی برگزار می شود و انتخاب زبان برنامه نویسی در آن آزاد است. امتیاز هر سوال نیز تابعی از سرعت حل مساله و تعداد افرادی است که آن را حل کرده اند.
  •  
  • متاسفانه بازتاب این مسابقات در شبکه های خارجی بیشتر از رسانه های داخلی بوده است و در این دوره، هنوز صدا و سیما خبری درباره این رویداد علمی جهانی که به همت نخبگان جوان ایرانی رقم خورده است پخش نکرده است.
  •  
  • برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی مسابقات به نشانی contest.bayan.ir و یا وبلاگ رسمی رویداد به نشانی bayan.blog.ir مراجعه نمایید.

   آی تی ایران: مسابقه برنامه نویسی بیان به مرحله نهایی رسید

نشست خبری مسابقه برنامه نویسی بیان صبح امروز برگزار شد و آخرین آمار و اطلاعات مسابقه بیان عنوان گردید.در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نمایندگان 20 کشور برتر به همراه 40 برنامه نویس برتر ایرانی به فینال حضوری مسابقات که در اوایل بهمن ماه برگزار خواهد شد راه پیدا  کرده اند.این مسابقات علمی بین المللی به میزبانی ایران و ابتکار شرکت بیان برگزار می شود و سوال های این رویداد علمی توسط برنامه نویسان بیان که خود از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه نویسی و مدال آوران المپیاد جهانی کامپیوتر هستند طراحی شده است.مسابقه برنامه نویسی بیان به صورت انفرادی و بدون محدودیت سنی برگزار می شود و انتخاب زبان برنامه نویسی در آن آزاد است. امتیاز هر سوال نیز تابعی از سرعت حل مساله و تعداد افرادی است که آن را حل کرده اند.
 
 10266 برنامه نویس از 103 کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند.
برنامه نویسانی از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.
56 درصد از شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، غیر ایرانی می باشند.
استقبال چشمگیر نخبگان جهانی  از این مسابقه ایرانی نشان دهنده موفقیت شرکت های دانش بنیان ایرانی در برگزاری این رویداد در ابعاد جهانی است.
 
سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود.
میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از 50 درصد می رسد.
حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند.
یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده 6 مدال طلا و 1 مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است.
6 نفر از 20 نفر برتر مسابقه codejam گوگل جزء رتبه های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.
میانگین سنی برگزیدگان مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات بین المللی  بیان 22 سال می باشد.
 
زبانهای برنامه نویسی استفاده شده توسط شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از: C (87%) ، Java (9%) ، C# (2%) و ...
مدرک تحصیلی شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از:  دبیرستان (43%)، کارشناسی (30%)، کارشناسی ارشد (19%)، کاردانی (4%) و دکتری (3%)
ملیت شرکت کنندگان برتر به ترتیب عبارت است از : ایران (26%)، روسیه (12%)، ژاپن (6%)، چین (5%)، ویتنام (5%)، اکراین (4%)، لهستان (4%)، بلاروس(3%)، تایوان (3%)، کانادا (2%)، قزاقستان (2%)، بلغارستان (2%)، برزیل (2%)، گرجستان (2%)، اندونزی (2%)، هند (2%)، ایتالیا (2%) ، آمریکا (2%) و ....
متاسفانه 32 نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت رسمی مسابقات به نشانی contest.bayan.ir و یا وبلاگ رسمی رویداد به نشانی bayan.blog.ir مراجعه نمایید.
  • ۰
  • ۰

   دیجیاتو: نشست خبری شرکت بیان

نشست خبری شرکت بیان با هدف ارائه آمار و گزارش مسابقات برنامه نویسی بیان، امروز برگزار شد. در این نشست خبری علی قدیری ابتدا آماری از مسابقات بیان داد و پس از آن در مورد نحوه برگزاری صحبت کرد. در انتها نیز سوالات خبرنگاران را پاسخ داد.

مسابقه برنامه نویسی بیان امسال به سومین دوره خود رسیده است. این مسابقه در سال ۱۳۹۰ به صورت کشوری و در سال ۱۳۹۱ به صورت بین المللی برگزار شد. مسابقات امسال نیز با حضور شرکت کنندگان کشورهای مختلف دنیا، مرحله مقدماتی خود را پشت سر گذاشته است.

در ادامه اطلاعات بیشتری را  از مسابقات برنامه نویسی بیان در دیجیاتو خواهید خواند.

علی قدیری درباره تعداد برنامه نویسان شرکت کننده در این مسابقات گفت: ۱۰۲۶۶ برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان برای شرکت در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان ثبت نام کرده اند . برنامه نویسانی از ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور از قاره آمریکا، ۱۴ کشور آفریقایی و ۲ کشور از اقیانوسیه، در رقابت های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند.

وی ضمن اشاره به جایزه های چند ده هراز دلاری مسابقات برنامه نویسی گوگل و فیسبوک، اظهار کرد: ما اصرار داشتیم این مسابقات باعث اعتبار ایران و برنامه نویسان ایرانی شود به همین خاطر جایزه گران بهائی برای مسابقات قرار ندادیم. شاید جالب باشد بدانید در مسابقاتی که به نفر اول تا سوم به ترتیب ۳، ۲ و یک عدد سکه بهار آزادی جایزه داده می شود، بیش از ۱۰ هزار برنامه نویس از کشورهای مختلف به رقابت پرداختند. این نشان دهنده اعتبار مسابقات و اعتماد دنیا به قدرت علمی ایران است.

قدیری افزود:سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز که متولی برگزاری المپیاد جهانی کامپیوتر است از کسانیکه تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود. این برای اولین بار است که سایت این المپیاد جهانی از یک مسابقه برگزار شونده از طرف شرکت های خصوصی در دنیا حمایت و یا اطلاع رسانی داشته باشد.

به گفته مدیرعامل شرکت بیان، برنده برزیلی مدال طلای مسابقات دور گذشته المپیاد جهانی کامپیوتر ایتالیا، گفته شرکت در مسابقات برنامه نویسی بیان در آمادگی این شرکت کننده برای دریافت مدال طلا بسیار موثر بوده و به من کمک کرده است.

وی افزود: میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از ۵۰ درصد می رسد. حداقل ۱۸ نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند. این آمار شطح بالای مسابقات را نشان می دهند.

در دور مقدماتی مسابقات دو نفر از ژاپن مقام اول و دوم را کسب کردند. شرکت کنندگان چینی سوم و چهارم شدند. جایگاه پنجم را شرکت کننده روسی از آن خود کرد. علی قدیری ضمن اعلام نتایج برندگان دور مقدماتی، توضیح داد: نفر اول مسابقه ما ۲۳ ساله، نفر دوم ۳۰ ساله، نفر سوم ۱۸ ساله بودند و متوسط سنی شرکت کننده ها ۲۲ سال بوده است. شرکت کنندگان مسابقه امسال ۳ درصد دکتر، ۱۹ درصد کارشناس ارشد، ۳۰ درصد کارشناس، ۴۳ درصد دبیرستانی، ۴ درصد هم سایر سایر مدارک را داشتند.

مدیرعامل بیان گفت:در این سه سالی که مسابقه برگزار شد در درجه اول دانشجویان و برنامه نویسان داخلی حامی ما بودند. در درجه دوم وب سایت های IT بدون هیچ چشم داشتی ما را پشتیبانی کردند. در آخر نیز رسانه های مکتوب یار و یاور ما در برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان بودند.

وی ادامه داد: گلایه من این است که ما تمام سعی و تلاش خود را برای مطرح کردن نام ایران انجام داده ایم، چرا صدا وسیما در قبال این مسابقات سکوت می کند. استدلالشان این است که شما یک شرکت خصوصی هستید. آیا شرکت خصوصی بودن جرم است؟ این که ما بدون استفاده از بودجه بیت المال اقدام به برگزاری چنین مسابقه ای کردیم، حسن است یا عیب؟

۲۰به گفته قدیری نفر اول کشورهای دیگر و ۴۰ نفر برتر ایران، روزهای ابتدایی بهمن ماه در مسابقه فینال با هم به رقابت می پردازند. همچنین ۳۲ نفر از شرکت کنندگان با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد. متاسفانه از این ۳۲ نفر ۳۰ نفر ایرانی بودند.

او اظهار کرد:در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

خبرنگار دیجیاتو با توجه به اینکه این برنامه نویسان شرکت کننده هر کدام یک نخبه محسوب می شوند از این مدیر بیان پرسید: « آیا مسئولین دولتی تا به حال برای جذب این نخبگان برنامه نویسی اقدامی کرده‌اند؟». وی پاسخ داد: همان دوستانی که می گفتند مسابقات شما از اولویت های کشور نیست، به ماپیشنهاد دادند که جوایز مسابقات را بدهند و در قبالش یک فلش شامل اطلاعات شرکت کنندگان بگیرند. ما به خاطر حفظ حریم خصوصی شرکت کنندگان این کار را انجام نمی دهیم. اگر هم این کار را بکنیم به این سازمان هایی که دست رد به سینه ما زدند و گفتند مسابقات شما اولویت کشور نیست نخواهیم داد. ضمنا که ما خیلی از نخبگان داخلی را داریم که باید از آنها استفاده بشود.

قدیری در مورد کمک سازمان های دولتی گفت: برخی از این سازمان ها ابتدا در خواست مذاکره دادند ولی پس از گذشت مدتی گفتندمسابقات شما اولویت کشور نیست. اما از طرفی بنیاد ملی نخبگان توسط ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کردند که از این مسابقات حمایت خواهند کرد ولی ما این موضوع را پیگیری نکردیم.

درپایان فیلم مرحله نهایی دوره قبلی مسابقات فوق را می توانید ببینید.

   ایرنا: رقابت 60 برنامه نویس برتر دنیا در ایران

رقابت 60 برنامه نویس برتر دنیا در ایران

تهران- ایرنا- مدیر مسابقات برنامه نویسی بیان گفت: با توجه به برگزاری دوردوم رقابت های مقدماتی مسابقات برنامه نویسی، 60 نفر از برنامه نویسان ایرانی و خارجی برای حضور در فینال مسابقات تعیین شدند که در بهمن ماه امسال در تهران در رقابت نهایی شرکت می کنند.

 به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، ' علی قدیری ' روز دوشنبه در نشست خبری سومین دور از مسابقات برنامه نویسی افزود: شب گذشته دور دوم رقابت های مقدماتی این مسابقه با حضور برنامه نویسان در یک رقابت برخط سه ساعته برگزار شد و از بین افراد شرکت کننده 60 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی گفت: در این رقابت مقدماتی برنامه نویسان کشور ژاپن موفق به کسب رتبه اول و دوم ، برنامه نویسان کشور چین نفرات سوم و چهارم و نفر پنجم را برنامه نویس کشور روسیه تشکیل دادند.

قدیری اظهارکرد: در فینال این دور از مسابقات ، برنامه نویسان کشورهای ژاپن ، چین ، روسیه ، بلاروس ، کانادا ، سوئیس، برزیل ، تایوان ، لهستان و کره جنوبی به همراه برنامه نویسان ایرانی به رقابت خواهند پرداخت .

وی یادآورشد: دراین دوراز مسابقات متوسط سنی شرکت کنندگان 22 سال است و درمسابقات امسال 19 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد ، 3درصد دکتری ، 30 درصد کارشناسی و 43درصد دانش آموزان مقطع دبیرستان هستند.

قدیری گفت: درمراحل مقدماتی این دوره از مسابقات بیان، برنامه نویسان برتر از103 کشور جهان شامل برنامه نویسان 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه نام نویسی و به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: سال گذشته چهار هزارو 910 نفر از 54 کشور جهان در این مسابقه بین المللی شرکت داشتند که با توجه به ابراز علاقه شرکت کنندگان جهت حضورشاهد رشد بیش از 2 برابری هم از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده در این دور از مسابقات بودیم .

وی افزود: برای نخستین بار سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر، نیز در اطلاعیه ای از کسانی که تاکنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده است.

قدیری با اشاره به اینکه امسال در فینال مسابقات برنامه نویسان 20 کشوربه همراه 40 برنامه نویس برتر ایرانی به رقابت خواهند پرداخت افزود: دراین مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی یادآورشد : این مسابقات علمی بین المللی به میزبانی ایران و ابتکار شرکت دانش بنیان بیان برگزار می شود و سوال های این رویداد علمی توسط برنامه نویسان شرکت بیان که خود از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه نویسی و مدال آوران المپیاد جهانی کامپیوتر هستند طراحی شده است.

قدیری با اشاره به اینکه معرفی قدرت برنامه نویسان ایرانی از اهداف برگزاری این مسابقه بین المللی است افزود: متاسفانه برای معرفی و پخش این رقابت بین المللی به دلیل اینکه از سوی یک شرکت خصوصی برگزارمی شود از سوی رسانه ملی پوشش داده نمی شود .

نخستین مسابقه برنامه نویسی بیان در مهر و ابان ماه سال 90 آغازشد و اکنون سومین دوره از این مسابقات در حال برگزاری است .

   خراسان نیوز: رقابت غول‌های برنامه‌نویسی جهان در مسابقات بین‌المللی «بیان»

ایسنا/ مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان»، عصر امروز (یکشنبه) با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، مسابقات برنامه نویسی «بیان» به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان «بیان» گردهم امده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است.

کافی است سری به معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل Codeforces یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر بزنید که ببینید به یمن حضور المپیادی‌هایی که قرار را بر فرار ترجیح داده‌اند، فراخوان و اخبار این مسابقات ایرانی به طور گسترده در این سایتها منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان داشتند که آمار شرکت کنندگان امسال که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

همه شرکت کنندگانی که در مرحله انتخابی مسابقات موفق به حل حداقل یک سوال از مرحله ورودی شده اند مجاز به شرکت در این مرحله هستند. در این مرحله که به صورت آنلاین از ساعت 18 عصر امروز و به مدت سه ساعت برگزار می‌شود شرکت کنندگان باید به شش مساله پاسخ دهند. در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات که بهمن ماه امسال به صورت حضوری برگزار می شود، راه می‌یابند.

گفتنی است، سایت رسمی مسابقات به نشانی contest.bayan.ir در دسترس علاقمندان فناوری اطلاعات و مهارت های برنامه نویسی است.

   نیویدار: مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان» برگزار شد

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، قدیری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بیان - برگزارکننده این مسابقات بین‌المللی - اظهار داشت: در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان داشتند که آمار شرکت کنندگان امسال که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همه شرکت کنندگانی که در مرحله انتخابی مسابقات موفق به حل حداقل یک سوال از مرحله ورودی شده بودند مجاز به شرکت در مرحله انتخابی بودند. در این مرحله که به صورت آنلاین از ساعت 18 تا 21 روز یکشنبه برگزار شد شرکت کنندگان باید به شش مساله پاسخ می‌دادند. در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات که بهمن ماه امسال به صورت حضوری برگزار می شود، راه یافتند.

قدیری تصریح کرد: دو برنامه نویس از ژاپن، دو برنامه نویس از چین و برنامه نویسی از روسیه به ترتیب رتبه های اول و دوم، سوم و چهارم و پنجم این مسابقات را کسب کردند. البته طبق مقررات مسابقه 20 برگزیده برتر از 20 کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافته‌اند یعنی از هر کشور تنها یک نفر به جمع برگزیدگان راه می‌یابند. با این حال به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه‌نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین‌المللی 40 نفر اول برنامه‌نویسان ایرانی به مرحله نهایی راه می‌یابند.

مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم امده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

با اینکه سبک برگزاری این مسابقه بی شباهت به مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ای سی ام نیست؛ اما تفاوت‌های متعددی هم دارند از جمله این که حضور در مسابقات برنامه نویسی بیان هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و منحصر به دانشجویان نیست و مهمتر از آن این که در این مسابقات افراد به صورت انفرادی و نه تیمی شرکت می‌کنند لذا امکان رتبه بندی برنامه نویسان براساس امتیاز کسب شده توسط هر یک وجود دارد.

البته روش برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان هم متفاوت است بدین ترتیب که شرکت کنندگان پس از آنکه کد جواب سوال مورد نظر را آماده کردند، یک ورودی مخصوص خودشان را از سایت مسابقه دانلود می کنند، آن را به برنامه‌ی خود می دهند و خروجی تولید شده را در سایت آپلود می‌کنند؛ بنابر این تنها ملاک قضاوت برای درستی راه حل، خروجی تولید شده می باشد و کد مسابقه اگرچه برای بررسی تقلب از شرکت کنندگان گرفته می‌شود، اما مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد. این سبک برگزاری مسابقه باعث می‌شود شرکت کنندگان در استفاده از هر زبان و تکنولوژی برنامه نویسی مختار باشند.

   ایسنا: مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان» برگزار شد

مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان»، شب گذشته (یکشنبه) با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، قدیری، مدیرعامل شرکت دانش بنیان بیان - برگزارکننده این مسابقات بین‌المللی - اظهار داشت: در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان داشتند که آمار شرکت کنندگان امسال که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: همه شرکت کنندگانی که در مرحله انتخابی مسابقات موفق به حل حداقل یک سوال از مرحله ورودی شده بودند مجاز به شرکت در مرحله انتخابی بودند. در این مرحله که به صورت آنلاین از ساعت 18 تا 21 روز یکشنبه برگزار شد شرکت کنندگان باید به شش مساله پاسخ می‌دادند. در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات که بهمن ماه امسال به صورت حضوری برگزار می شود، راه یافتند.

قدیری تصریح کرد: دو برنامه نویس از ژاپن، دو برنامه نویس از چین و برنامه نویسی از روسیه به ترتیب رتبه های اول و دوم، سوم و چهارم و پنجم این مسابقات را کسب کردند. البته طبق مقررات مسابقه 20 برگزیده برتر از 20 کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافته‌اند یعنی از هر کشور تنها یک نفر به جمع برگزیدگان راه می‌یابند. با این حال به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه‌نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین‌المللی 40 نفر اول برنامه‌نویسان ایرانی به مرحله نهایی راه می‌یابند.

مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم امده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

با اینکه سبک برگزاری این مسابقه بی شباهت به مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ای سی ام نیست؛ اما تفاوت‌های متعددی هم دارند از جمله این که حضور در مسابقات برنامه نویسی بیان هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و منحصر به دانشجویان نیست و مهمتر از آن این که در این مسابقات افراد به صورت انفرادی و نه تیمی شرکت می‌کنند لذا امکان رتبه بندی برنامه نویسان براساس امتیاز کسب شده توسط هر یک وجود دارد.

البته روش برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان هم متفاوت است بدین ترتیب که شرکت کنندگان پس از آنکه کد جواب سوال مورد نظر را آماده کردند، یک ورودی مخصوص خودشان را از سایت مسابقه دانلود می کنند، آن را به برنامه‌ی خود می دهند و خروجی تولید شده را در سایت آپلود می‌کنند؛ بنابر این تنها ملاک قضاوت برای درستی راه حل، خروجی تولید شده می باشد و کد مسابقه اگرچه برای بررسی تقلب از شرکت کنندگان گرفته می‌شود، اما مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد. این سبک برگزاری مسابقه باعث می‌شود شرکت کنندگان در استفاده از هر زبان و تکنولوژی برنامه نویسی مختار باشند.

   زومیت: حضور 10 هزار برنامه‌نویس از سراسر دنیا در مسابقه‌ای ایرانی

شب گذشته مرحله اول از سومین دوره مسابقه برنامه‌نویسی بیان برگزار شد. در همین رابطه امروز صبح شرکت بیان در ساختمان خود، نشست خبری را با حضور رسانه‌ها برگزار کرد که گزارش ان را در ادامه خواهید خواند.

این نشست خبری با کمی تاخیر، با حضور مدیران شرکت بیان و برخی از اصحاب رسانه برگزار شد. قدیری در ابتدای برنامه به برخی آمارها اشاره کرد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

قدیری سخنان خود را با تشکر از دانشجویان، رسانه‌های آنلاین و رسانه‌های مکتوب آغاز کرده و بخشی از سخنان خود را به گلایه از صدا و سیما و ارگان‌های دولتی اختصاص داد. او گفت که صدا و سیما برای پوشش خبری این رویداد بزرگ که در راستای اعتلای سطح علمی کشور برگزار می‌شود، همکاری لازم را نداشته و ارگان‌های دولتی هم در پیشبرد این پروژه که بنا به ادعای ایشان تا کنون تقریبا نیم میلیارد تومان هزینه برای شرکت بیان داشته هیچ گونه کمکی ارائه نکرده‌اند.

با استناد به سخنان قدیری، ۱۰٫۳۶۶ شرکت کننده از ۱۰۳ کشور جهان شب گذشته از ساعت ۶ تا ۹ بعدازظهر در این رویداد بین‌المللی شرکت کردند. بر اساس آماری که از سایر مسابقات برنامه‌نویسی در دست است، این تعداد شرکت‌کننده به معنای آن است که مسابقه برنامه‌نویسی بیان به دومین یا سومین مسابقه برنامه‌نویسی بزرگ دنیا تبدیل شده است. این مسابقه به صورت مهارتی، همچون ACM در یک بازه زمانی چند ساعته برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان باید مهارت برنامه‌نویسی بالا، سرعت عمل، دقت و خلاقیت داشته باشند. از انجا که نمره‌ای که بابت هر سوال به شما تعلق می‌گیرد صفر یا کامل است، فاکتور دقت بسیار مهم خواهد بود. برای ان که در سریع‌ترین زمان بهینه‌ترین راهکار را ارائه دهید نیز نیاز به خلاقیت و تجربه بالا در برنامه‌نویسی دارید.

برنامه نویسانی از ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور از قاره آمریکا، ۱۴ کشور آفریقایی و ۲ کشور از اقیانوسیه، در رقابت‌های مقدماتی این دوره از مسابقات شرکت داشتند. آمار شرکت کنندگان امسال نسبت به دور قبلی مسابقات بیان که ۴۹۱۰ نفر از ۵۴ کشور بودند، رشد بیش از ۲ برابری هم از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده داشته است.

سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر نیز از کسانی که تا کنون در المپیادهای جهانی مدال آورده‌اند برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده بود. در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دیشب در آخرین دور از مرحله مقدماتی ۶۰ فینالیست این مسابقات مشخص شدند. از ابتدای مسابقات اعلام شده بود که از بین ۶۰ فینالیست، ۴۰ نفر ایرانی و ۲۰ فینالیست از ۲۰ کشور دیگر انتخاب خواهند شد. در مسابقه دیشب در پایان نفر اول و دوم از ژاپن، نفرات سوم و چهارم از چین و نفر پنجم از کشور روسیه بودند. اولین ایرانی این لیست نیز در جایگاه بیست و سوم قرار گرفت که نسبت به سال گذشته یک بهبود محسوب می‌شود. یک سیستم تشخیص تخلف هم برای این مسابقه در نظر گرفته شده بود که توانست ۳۲ تخلف را ثبت کرده و آنها را از مسابقه حذف کند.

سپس آقای صادقی از شرکت بیان به ارائه برخی آمار و نحوه برگزاری مسابقه پرداختند که در ادامه می‌خوانید.

متوسط سنی شرکت کنندگان ۲۲ سال بود و از بین آنها ۳ درصد دارای مدرک دکتری، ۱۰ درصد کارشناسی ارشد، ۳۰ درصد کارشناسی۷ ۴۳ درصد دبیرستانی و ۴ درصد دارای سایر مدارج علمی بودند. بیشترین زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده، زبان C با سهم ۸۷ درصد بود. در اینفوگرافیک زیر می‌توانید اطلاعات تکمیلی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان را مشاهده کنید.

در بخش پرسش و پاسخ، آقای قدیری در پاسخ به این سوال زومیت که در صورت عدم استفاده از پتانسیل‌های کشف شده در این مسابقات، صرفا شاهد برد رسانه‌ای آن خواهیم بود و چیز بیشتری به دست نمی‌آوریم، گفت:

ما سعی کرده‌ایم حریم خصوصی شرکت‌کنندگان را رعایت کنیم. در هنگام ثبت نام از شرکت‌کنندگان ایرانی ۲ سوال پرسیده می‌شود. این که آیا مایل هستند اطلاعات آنها در اختیار سایر شرکت‌های خصوصی قابل اعتماد قرار گیرد یا خیر و این که ایا مایل هستند در شرکت بیان مشغول به کار شوند یا خیر. ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان خواسته‌اند که اطلاعاتشان در اختیار شرکت‌ها به منظور جذب نیرو قرار گیرد و ۷۰ درصد نیز به سوال درباره تمایل به همکاری با بیان پاسخ مثبت داده‌اند.

در پایان این نشست خبری اعلام شد که تمام راه‌حل‌های ارائه شده به همراه سوالات مسابقه از امروز در سایت رسمی سومین دوره مسابقه برنامه‌نویسی بیان قرار می‌گیرد تا همه بتوانند به آنها دسترسی داشته و دانش برنامه‌نویسی خود را بهبود دهند. به نفر اول این مسابقات ۳ عدد سکه بهار آزادی تعلق خواهد گرفت. نفرات دوم و سوم نیز به ترتیب ۲ و ۱ سکه بهار آزادی دریافت خواهند کرد. آقای قدیری دلیل کم بودن ارزش جوایز را اینگونه بیان کرد که نمی‌خواسته ارزش بالای جوایز باعث حضور حبابی شرکت‌کنندگان در این مسابقه شود و بدین صورت اعتبار واقعی این مسابقه روشن شود. مرحله فینال در روزهای ابتدایی بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.