وبلاگ رسمی شرکت بیان

 
در مسابقه ای با حضور 10هزار نفر از 103 کشور جهان رقم خورد
درخشش ایرانی ها در رقابت بزرگ برنامه نویسی کامپیوتری

 سوسن صادقی

برپایی رقابت‌های بین‌المللی برنامه‌نویسی در تهران، اتفاقی مهم در عرصه فناوری بود. استقبال از این رویداد غیرمنتظره و بی سابقه بود. در این دوره از مسابقه بیش از 10 هزار برنامه نویس از سراسر دنیا با هم رقابت کرده و دانش خود را به رخ هم کشیدند که سرانجام با برگزاری مرحله نهایی با شرکت  60 نفر از برترین‌ها،  «علی حقانی» دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی  علامه حلی تهران در جمع 3 نفر برتر قرار گرفت و بر سکوی دوم ایستاد.  
 تیم ایرانی، تیمی شناخته شده در جهان
مسابقه برنامه نویسی بین‌المللی ایران هر دو سال یک‌بار برگزار می‌شود که دوره اول به صورت داخلی و با حضور برنامه نویسان ایرانی و دوره دوم و سوم آن به صورت بین‌المللی برای بار سوم در پایتخت  برگزار شد. تعداد شرکت کنندگان سومین دوره این مسابقه نسبت به دوره  قبل دو برابر افزایش داشت.  در دوره دوم حدود 5 هزار شرکت کننده از 54 کشور  جهان حضور داشتند ولی  تعداد شرکت کنندگان در این دوره  به 10 هزار و 266 نفر از 103 کشور جهان رسید که در میان مسابقه‌های برگزار شده نوپا در جهان  خود یک رکورد محسوب می‌شود.  
مسابقه برنامه نویسی در ایران  را مهندسانی که از  فارغ التحصیلان رشته  کامپیوتر و برنامه نویسی دانشگاه صنعتی شریف هستند، راه‌اندازی کردند  و استارت برگزاری مسابقه در سال 90 زده شد. البته مشابه این مسابقه هم در دنیا وجود دارد و بسیاری از ایرانیان در رقابت‌های  جهانی شرکت می‌کنند و اکنون مسابقه برنامه نویسی کامپیوتری در ایران (برخلاف برنامه نویسی کاربردی مانند اپلیکیشن‌ها) موجب خرسندی علاقه‌مندان به برنامه نویسی در ایران شد.
آن گونه که دست اندرکاران گزارش دادند در دور سوم این رقابت‌ها بیش از 10 هزار نفر از سراسر جهان شرکت کردند.
اما سؤال این است که چرا از این مسابقه تنها با یک دوره برگزاری بین‌المللی این همه استقبال شده است! «سینا  معصومی»، مدیر اجرایی مسابقه برنامه نویسی به «ایران» می‌گوید: «تیم برگزار کننده در سطح بین‌المللی  شناخته شده است و سؤالات  طرح شده از سوی نخبگان در دو دوره قبلی دارای استاندارد  و مطابق سازمان المپیاد جهانی کامپیوتر بود، بنابراین  بسرعت این مسابقه در سطح تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفت، به طوری که فراخوان و اخبار آن در معتبرترین سایت های برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» و سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر انعکاس یافت و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزاری در این مسابقه شرکت کردند.»
  مسابقه‌ای مشابه نمونه‌های خارجی
الگوی مشابه رقابتی که در ایران برگزار شد را در خارج نیز می توان یافت. سینا معصومی، مدیر اجرایی مسابقه برنامه نویسی در این خصوص می گوید: «نمونه هایی که در دنیا برگزار می‌شود به نام‌های گوگل کد جم (google code Jam)، کدفورسز (codeforces)، فیسبوک هکرآپ  (facebookhacker up)  و     تاپ کدرز   (Topcoders) است. مسابقه ایران نیز از همین روش‌های مرسوم در دنیا پیروی می‌کند  به همین علت  بیش از 18 نفر مانند یوگنی کاپون از روسیه، نیکولا دیوکیچ از سوئیس، آدریان بودانو از رومانی و... در رقابت برنامه نویسی ایران شرکت کردند که  تجربه حضور در این رقابت‌های معتبر را داشته‌اند، به‌طوری‌که کاپون در رقابت‌های گوگل کد جم که در سال 2014 در لس آنجلس برگزار شد، عنوان اول را به‌دست آورده است.»
اما این شرکت‌ها چگونه شرکت هایی هستند؟ کدفورسز (Codeforces) یک سایت اختصاصی روسی است که از سوی گروهی از برنامه نویسان دانشگاه ایالت ساراتوف  و توسط  «میخائیل میرزانف»  هدایت می‌شود.  کدفورسز نخستین مسابقه برنامه نویسی خود را  در 19 فوریه سال 2010 با 175 شرکت کننده برگزار کرد. رقابتی که در پایان ژانویه 2012 تعداد شرکت کننده‌های آن به بالای 2 هزار نفر رسید. این سایت برای رقابت‌های خود هیچ نوع جایزه‌ای در نظر نمی‌گیرد و تنها تی شرت با آرم شرکت و سایت را به برندگان خود اهدا می‌کند و مسابقه برنامه نویسی بیان نیز این شیوه را برگزیده و انگیزه شرکت‌کنندگان   را روی جایزه متمرکز نکرده است.  
دومین مسابقه‌ای که در دنیا وجود دارد فیسبوک هکر آپ  (Facebookhacker up)  است. این مسابقه یکی از مسابقه‌های بین المللی برنامه نویسی  است که میزبانی آن را   شرکت فیسبوک برعهده دارد. این مسابقه در سال 2011 شروع شد.
سومین مسابقه  برنامه‌نویسی در دنیا گوگل کد جم  (Google code Jam) است. این مسابقه برنامه نویسی  نیز به صورت  بین‌المللی برگزار می‌شود و میزبانی آن را شرکت گوگل برعهده دارد، این مسابقه در سال 2003  آغاز به‌کار کرد.  شرکت گوگل برخلاف بیشتر شرکت‌ها و سایت هایی که مسابقه برگزار می‌کنند و جایزه‌ اندک به همراه تی شرت که فلسفه برگزاری چنین رقابت هایی است، به برندگان اهدا می‌کنند، جوایز 10 تا 80 هزار دلاری برای نفرات برتر در نظر می‌گیرد.  تاکنون گوگل 11 دوره از این مسابقه را در کشورهای مختلف مانند امریکا، هلند و ژاپن برگزار کرده و فقط در سال 2008 یعنی در پنجمین دوره برگزاری  تعداد شرکت کننده‌های آن به بیش از 11 هزار نفر رسیده است.
 (این در حالی است که مسابقه برنامه نویسی در ایران  بیش از 10هزار نفر شرکت کننده  را دارا بوده  و در مقایسه با  دیگر شرکت‌های جهان موفق عمل کرده است.)
اما شرکت تاپ کدر (Topcoder) شرکت برنامه نویسی کامپیوتری است که علاوه بر اینکه کارش طراحی و توسعه نرم افزار‌ها است، رقابت های متنوعی را به صورت آنلاین به صورت دو هفته ای برگزار و جوایزی هم به برندگان آن اهدا می‌کند. از جمله  رقابت های شناخته شده هفتگی این شرکت   (SRMs  (single round matchs، الگوریتم، طراحی، توسعه و ماراتن ریاضی است.
  جایزه تنها چاشنی مسابقه
 این دوره از مسابقه برنامه نویسی در ایران در حالی برگزار شد که هیچ نهاد دولتی از آن حمایت نکرده است و برگزاری آن به عهده یک بخش خصوصی بوده است. مدیر اجرایی رقابت برنامه نویسی در خصوص میزان بودجه هزینه شده پاسخی به «ایران» نمی‌دهد اما در خصوص جوایز اهدایی(3، 2 و یک سکه بهار آزادی به همراه صنایع دستی و تی‌شرت) که بسیاری از کم بودن آن گلایه داشتند می‌گوید: <بیشتر دنبال انگیزه‌های یادگیری و رقابت برای شرکت کنندگان  هستیم و در دنیا نیز چنین روشی مرسوم است.>
علی حقانی 18 ساله و دانش آموز مقطع پیش دانشگاهی علامه حلی تهران  نفر دوم این مسابقه با بیان اینکه برای نخستین بار در این رقابت شرکت کرده، درباره این مسابقه می‌گوید: «وقتی چنین مسابقه ای با حضور  نخبگان خارجی برگزار می شود،  فارغ از اینکه چه جایزه‌ای برای نفرات برتر در نظر گرفته‌اند بیشتر  جنبه رقابت دارد. من نیز مانند اکثر شرکت کنندگان  در این میدان رقابتی خود را آزمایش کردم.»
حقانی می‌افزاید: «در این مسابقه  مدال آورانی که  تجربه کسب مدال در رقابت های المپیاد جهانی و مسابقه‌های برنامه نویسی معتبر دنیا داشتند، شرکت کرده بودند. چند نفری از این شرکت کنندگان  مانند کاپون برنامه نویس روسی که در بسیاری از رقابت های معتبر دنیا شرکت کرده را می‌شناختم.  اعضای  تیم ملی المپیاد کامپیوتر ایران نیز جزو راه یافتگان به مرحله پایانی بودند از این رو هیجان رقابت‌ها بالا رفته بود.» حقانی  که عضو استعداد‌های درخشان است و به نرم افزار نویسی و بازی نویسی علاقه دارد، می‌افزاید: «به هر حال رقابت مهمتر و جایزه صرفاً چاشنی رقابت‌ها است و انگیزه ثانوی محسوب می‌شود.»  
علی حقانی که هنوز شغل آینده خود را تعیین نکرده است،  می‌افزاید: «شرکت در مسابقه تجربه خوبی بود و توانستم عنوان دوم را به‌دست آورم.  امیدوارم بتوانم در مسابقات جهانی که مردادماه امسال در قزاقستان برگزار خواهد شد،  مقام دیگری کسب کنم.»  در پایان این رقابت‌ها که  20  نفر از سراسر دنیا و 40 نفر از نخبگان ایران شرکت کرده بودند، یوگنی کاپون از روسیه، علی حقانی از ایران، نیکولا دیوکیج از سوئیس، آدریان بودائو از رومانی و پیمان جبارزاده از ایران به ترتیب رتبه های اول تا پنجم سومین دوره از این  مسابقات برنامه نویسی را کسب کردند.  گفتنی است «کاپون» یک برنامه‌نویس ۲۵ ساله است که در شهر سن پترزبورگ روسیه اقامت دارد. او  از 7 سالگی برنامه نویسی را آغاز کرده و سپس وارد دانشگاه ارتباطات و تکنولوژی شهرش شده و در آنجا زبان های ++C و جاوا را آموخته است.

 

   ایسنا: رقابت نفسگیر غولهای برنامه نویسی دنیا در تهران

فینال مسابقات برنامه نویسی بیان صبح امروز با حضور برترین‌های مرحله انتخابی مسابقات که از نخبگان برنامه‌نویسی جهان هستند، در محل هتل آزادی تهران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان، 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند، نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است. در ادامه مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان» 27 مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

 

دو برنامه نویس از ژاپن، دو برنامه نویس از چین و برنامه نویسی از روسیه به ترتیب رتبه‌های اول و دوم، سوم و چهارم و پنجم این مسابقات را کسب کردند. البته طبق مقررات مسابقه 20 برگزیده برتر از 20 کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند، یعنی از هر کشور تنها یک نفر در فینال رقابتها حضور داشت. با این حال به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه‌نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین‌المللی 40 نفر اول برنامه‌نویسان ایرانی به مرحله نهایی راه یافتند.

 

به گفته مسؤولان مسابقات، میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (code jam گوگل، codeforces،

hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از 50 درصد می‌رسد. حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از 20 نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.

 

مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم آمده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

 

با اینکه سبک برگزاری این مسابقه بی شباهت به مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ACM نیست؛ اما تفاوت‌های متعددی هم دارند از جمله این که حضور در مسابقات برنامه نویسی بیان هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و منحصر به دانشجویان نیست و مهمتر از آن، این که در این مسابقات افراد به صورت انفرادی و نه تیمی شرکت می‌کنند لذا امکان رتبه بندی برنامه نویسان بر اساس امتیاز کسب شده توسط هر یک وجود دارد.

 

البته روش برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان هم متفاوت است، بدین ترتیب که شرکت کنندگان پس از آنکه کد جواب سوال مورد نظر را آماده کردند، یک ورودی مخصوص خودشان را از سایت مسابقه دانلود می‌کنند، آن را به برنامه‌ خود می دهند و خروجی تولید شده را در سایت آپلود می‌کنند؛ بنابر این تنها ملاک قضاوت برای درستی راه حل، خروجی تولید شده است و کد مسابقه اگرچه برای بررسی تقلب از شرکت کنندگان گرفته می‌شود، اما مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد. این سبک برگزاری مسابقه باعث می‌شود شرکت کنندگان در استفاده از هر زبان و تکنولوژی برنامه نویسی مختار باشند.

 

در یک نظرسنجی از کاربران ایرانی درباره مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سال گذشته کشور، مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان، پس از راه اندازی نسل جدید اینترنت توسط اپراتورها، مهمترین رویداد سال 93 شناخته شده بود.

   توسکا نیوز: رقابت نفسگیر غول های برنامه نویسی دنیا در تهران

فینال مسابقات برنامه نویسی بیان صبح امروز با حضور برترین‌های مرحله انتخابی مسابقات که از نخبگان برنامه‌نویسی جهان هستند، در محل هتل آزادی تهران برگزار شد.

در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان، ۱۰ هزار و ۲۶۶ برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور آمریکایی، ۱۴ کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند، نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است. در ادامه مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان» ۲۷ مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، ۲۰ برگزیده خارجی و ۴۰ برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

دو برنامه نویس از ژاپن، دو برنامه نویس از چین و برنامه نویسی از روسیه به ترتیب رتبه‌های اول و دوم، سوم و چهارم و پنجم این مسابقات را کسب کردند. البته طبق مقررات مسابقه ۲۰ برگزیده برتر از ۲۰ کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند، یعنی از هر کشور تنها یک نفر در فینال رقابتها حضور داشت. با این حال به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه‌نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین‌المللی ۴۰ نفر اول برنامه‌نویسان ایرانی به مرحله نهایی راه یافتند.

به گفته مسؤولان مسابقات، میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (code jam گوگل، codeforces،hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد.

حداقل ۱۸ نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از ۲۰ نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.

مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم آمده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

با اینکه سبک برگزاری این مسابقه بی شباهت به مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ACM نیست؛ اما تفاوت‌های متعددی هم دارند از جمله این که حضور در مسابقات برنامه نویسی بیان هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و منحصر به دانشجویان نیست و مهمتر از آن، این که در این مسابقات افراد به صورت انفرادی و نه تیمی شرکت می‌کنند لذا امکان رتبه بندی برنامه نویسان بر اساس امتیاز کسب شده توسط هر یک وجود دارد.

البته روش برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان هم متفاوت است، بدین ترتیب که شرکت کنندگان پس از آنکه کد جواب سوال مورد نظر را آماده کردند، یک ورودی مخصوص خودشان را از سایت مسابقه دانلود می‌کنند، آن را به برنامه‌ خود می دهند و خروجی تولید شده را در سایت آپلود می‌کنند؛ بنابر این تنها ملاک قضاوت برای درستی راه حل، خروجی تولید شده است و کد مسابقه اگرچه برای بررسی تقلب از شرکت کنندگان گرفته می‌شود، اما مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد. این سبک برگزاری مسابقه باعث می‌شود شرکت کنندگان در استفاده از هر زبان و تکنولوژی برنامه نویسی مختار باشند.

در یک نظرسنجی از کاربران ایرانی درباره مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سال گذشته کشور، مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان، پس از راه اندازی نسل جدید اینترنت توسط اپراتورها، مهمترین رویداد سال ۹۳ شناخته شده بود.


ایستنا:  پایان ماراتن باشکوه 10 هزار نفره نخبگان برنامه‌نویسی جهان در تهران

 


سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی «بیان» که به همت یک شرکت دانش‌بنیان خصوصی و با رقابت نخبگان برنامه‌نویسی از بیش از 100 کشور جهان برگزار شد عصر شنبه با معرفی و تقدیر از برترین ها پایان یافت.
 
 
در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه‌نویسی بیان، 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند، نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.
 
1430638877350_38 (1).jpg
جمعی از برندگان نهایی مسابقات برنامه نویسی بیان
 
در ادامه مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان» 27 مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.
 
در فینال مسابقات که در تهران برگزار شد، برترینهای این ماراتن علمی 10 هزار نفره مشخص شدند. سرگئی کاپون از روسیه، علی حقانی از ایران، نیکلا جکیج از سوئیس، آدریان بودا از رومانی و پیمان جبارزاده از ایران به ترتیب رتبه های اول تا پنجم سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان را کسب کردند. در فینال این مسابقات شرکت کنندگانی از ژاپن، ایتالیا، آلمان، کانادا و چین نیز شرکت داشتند.
 
مسابقات برنامه‌نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه‌نویسی که در شرکت دانش‌بنیان بیان گردهم آمده‌اند، ترتیب داده شده و به دلیل سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و مدال‌آوران المپیادهای جهانی کامپیوتر، برنامه‌نویسان و فعالان حوزه نرم‌افزار از برگزاری این مسابقات در ایران مطلع می شوند.
 
قهرمان روس مسابقات بین‌المللی برنامه نویسی « بیان »
 
از نکات جالب در این مسابقات اعتبار بالای علمی آن است چرا که با وجود بالا نبودن ارزش مالی جوایز آن نسبت به جوایز مرسوم در ایران، با استقبال گسترده جهانی مواجه شده است. در این مسابقات همانطور که در هنگام ثبت‌نام برای مسابقات اعلام شده بود، به غیر از مدال‌های یادبود طلا و نقره و برنز، به نفر اول سه سکه بهار آزادی، به نفر دوم، دو سکه بهار آزادی و به نفر سوم، یک سکه بهار آزادی به همراه صنایع دستی ایران و تی شرت رسمی مسابقات اهدا شد.
 
نخبگان جوان برگزارکننده مسابقات برنامه‌نویسی بیان با اتخاذ چنین سیاستی، اعتبار علمی فوق‌العاده بالای این رقابتها را به رخ کشیده‌اند و نشان داده‌اند چیزی که به یک رویداد علمی ارزش و اعتبار می‌بخشد، سطح کیفی رقابتها و اعتبار علمی برگزارکنندگان آن است و صرف جوایز مادی نیست که نخبگان علمی ایران و جهان را جلب می‌کند.
 

جدول رده بنده مسابقات برنامه نویسی بیان - اختلاف امتیاز نفر اول با سایر برندگان قابل توجه است
 
حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده‌اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از 20 نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند. این همه در حالی است که اولین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان سال 1390 در سطح ملی و نخستین دوره بین‌المللی آن سال 1391 برگزار شده که در اولین گام نیز با استقبال قابل توجهی از سوی مراجع علمی و نخبگان برنامه نویسی دنیا بهره‌مند شده است.
 
گفتنی است در یک نظرسنجی از کاربران ایرانی درباره مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سال گذشته کشور، مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان، پس از راه‌اندازی نسل جدید اینترنت توسط اپراتورها، مهمترین رویداد سال 93 شناخته شده بود.

   ایسنا: حضور برترین‌های مسابقات «گوگل» در رقابت جهانی برنامه نویسی «بیان»

 برنامه نویسان برتر و فینالیست‌های سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان مشخص شدند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم امده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

در مراحل مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان که به صورت بین المللی برگزار شده بود، 10 هزار و 266 شرکت کننده از 103 کشور جهان با هم به رقابت پرداختند که از این تعداد سه هزار نفر به مرحله دوم مسابقه راه پیدا کردند.

56 درصد از شرکت کنندگان در سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، غیر ایرانی بوده اند.

در نهایت با برگزاری مرحله انتخابی مسابقات امسال در اواخر مهرماه، 60 برنامه نویسی که موفق به کسب امتیاز بالاتر شدند جواز حضور در فینال مسابقات را به دست آوردند که از این تعداد 40 نفر سهمیه شرکت کنندگان ایرانی و 20 نفر نیز سهمیه شرکت کنندگان سایر کشور هاست.

فینال سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان، بهمن ماه در تهران برگزار خواهد شد.

گفتنی است، در رده بندی عملکرد گروهی کشورها نیز برنامه نویسان کشورمان در جایگاه ششم ایستادند.

استقبال چشمگیر نخبگان جهانی از این مسابقه ایرانی نشان دهنده اعتبار شرکت های ایرانی نزد متخصصان بین المللی است.

در بیان کیفیت و اقبال بالای برنامه نویسان برتر دنیا به مسابقات بیان همین بس که شش نفر از 20 نفر برتر مسابقه codejam گوگل، جزو رتبه های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند. همچنین یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و 1 مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است.

جالب است بدانید میانگین سنی برگزیدگان مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات بین المللی بیان 22 سال و مدرک تحصیلی شرکت کنندگان برتر به ترتیب دبیرستان (43%)، کارشناسی (30%)، کارشناسی ارشد (19%)، کاردانی (4%) و دکتری (3%) بوده است.

بنابر اعلام برگزارکنندگان رقابت‌ها با بررسی هوشمند پاسخهای ارسالی متاسفانه 32 نفر از شرکت کنندگان در مسابقه متقلب شناخته شدند که بر اساس قوانین اعلام شده مسابقات برای همیشه از شرکت در مسابقات بیان محروم خواهند شد.

در این مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم‌افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مسابقه برنامه نویسی بیان به صورت انفرادی و بدون محدودیت سنی برگزار می شود و انتخاب زبان برنامه نویسی در آن آزاد است. امتیاز هر سوال نیز تابعی از سرعت حل مساله و تعداد افرادی است که آن را حل کرده اند.

 

   ایسنا: پایان ماراتن باشکوه 10 هزار نفره نخبگان برنامه‌نویسی جهان

 

 

سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی «بیان» که به همت یک شرکت دانش‌بنیان خصوصی و با رقابت نخبگان برنامه‌نویسی از بیش از 100 کشور جهان برگزار شد عصر شنبه با معرفی و تقدیر از برترین ها پایان یافت.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه‌نویسی بیان، 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند، نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

در ادامه مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان» 27 مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

در فینال مسابقات که در تهران برگزار شد، برترینهای این ماراتن علمی 10 هزار نفره مشخص شدند. سرگئی کاپون از روسیه، علی حقانی از ایران، نیکلا جکیج از سوئیس، آدریان بودا از رومانی و پیمان جبارزاده از ایران به ترتیب رتبه های اول تا پنجم سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان را کسب کردند. در فینال این مسابقات شرکت کنندگانی از ژاپن، ایتالیا، آلمان، کانادا و چین نیز شرکت داشتند.

 

مسابقات برنامه‌نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه‌نویسی که در شرکت دانش‌بنیان بیان گردهم آمده‌اند، ترتیب داده شده و به دلیل سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز معتبرترین مسابقات برنامه‌نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و مدال‌آوران المپیادهای جهانی کامپیوتر، برنامه‌نویسان و فعالان حوزه نرم‌افزار از برگزاری این مسابقات در ایران مطلع می شوند.

از نکات جالب در این مسابقات اعتبار بالای علمی آن است چرا که با وجود بالا نبودن ارزش مالی جوایز آن نسبت به جوایز مرسوم در ایران، با استقبال گسترده جهانی مواجه شده است. در این مسابقات همانطور که در هنگام ثبت‌نام برای مسابقات اعلام شده بود، به غیر از مدال‌های یادبود طلا و نقره و برنز، به نفر اول سه سکه بهار آزادی، به نفر دوم، دو سکه بهار آزادی و به نفر سوم، یک سکه بهار آزادی به همراه صنایع دستی ایران و تی شرت رسمی مسابقات اهدا شد.

نخبگان جوان برگزارکننده مسابقات برنامه‌نویسی بیان با اتخاذ چنین سیاستی، اعتبار علمی فوق‌العاده بالای این رقابتها را به رخ کشیده‌اند و نشان داده‌اند چیزی که به یک رویداد علمی ارزش و اعتبار

می‌بخشد، سطح کیفی رقابتها و اعتبار علمی برگزارکنندگان آن است و صرف جوایز مادی نیست که نخبگان علمی ایران و جهان را جلب می‌کند.

حداقل 18 نفر ز نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده‌اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از 20 نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند. این همه در حالی است که اولین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان سال 1390 در سطح ملی و نخستین دوره بین‌المللی آن سال 1391 برگزار شده که در اولین گام نیز با استقبال قابل توجهی از سوی مراجع علمی و نخبگان برنامه نویسی دنیا بهره‌مند شده است.

گفتنی است در یک نظرسنجی از کاربران ایرانی درباره مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سال گذشته کشور، مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان، پس از راه‌اندازی نسل جدید اینترنت توسط اپراتورها، مهمترین رویداد سال 93 شناخته شده بود.

  قم فردا: رقابت غول های برنامه نویسی دنیا در تهران

 

قم فردا: مرحله پایانی «رقابت های برنامه نویسی بیان»، صبح امروز با حضور برترین‌های مرحله انتخابی رقابت ها که از نخبگان برنامه‌ نویسی جهان هستند، در محل هتل آزادی تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در مرحله مقدماتی رقابت های برنامه نویسی بیان، 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند، نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

در ادامه مرحله انتخابی سومین دوره رقابت های برنامه نویسی «بیان» 27 مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

دو برنامه نویس از ژاپن، دو برنامه نویس از چین و یک برنامه نویس روس به ترتیب رتبه‌های اول و دوم، سوم و چهارم و پنجم این مسابقات را کسب کردند. البته طبق مقررات مسابقه 20 برگزیده برتر از 20 کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند، یعنی از هر کشور تنها یک نفر در فینال رقابتها حضور داشت. با این حال به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه‌نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین‌المللی 40 نفر اول برنامه‌نویسان ایرانی به مرحله نهایی راه یافتند.

به گفته مسئولان مسابقه ها، میزان اشتراک برگزیدگان رقابت های برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر جهان (code jam گوگل، codeforces،hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران رقابت های جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از 50 درصد می‌رسد.

 حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده رقابت های برنامه نویسی بیان دارای نشان المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است.

 

همچنین شش نفر از 20 نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.

به گزارش ایسنا، رقابت های برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم آمده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای رقابت ها به سرعت در تراز اول رقابت های برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این رقابت ها در معتبرترین سایت های برنامه‌ نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این رقابت ها دعوت شده اند.

   روزنامه خراسان: برگزاری سومین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی در ایران

یرنا/ در مراحل مقدماتی سومین دوره مسابقات بیان بیش از 5800 نفر از 103 کشور جهان و بیش 4400 شرکت کننده داخلی در رده های آزاد ، دانشجویی و دانش آموزی شرکت دارند.

این مسابقات طی چهار مرحله به غربالگری برترین برنامه نویسان جهان پرداخته است که در 20 نفر از کشور20 کشور جهان در کنار 40 برنامه نویس برتر ایرانی به مرحله پایانی راه پیدا کرده اند.

اختتامیه این مسابقات نیز روز 12 اردیبهشت ماه با حضور بیش از هزار نفر از نخبگان علمی ، و فعالان حوره فضای مجازی ، دانشگاهیان و شرکت کنندگان داخلی و خارجی مسابقات برگزار خواهد شد.

جشن اختتامیه سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان و تقدیر از برگزیدگان بین المللی و ملی مسابقات روز شنبه 12 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

علی قدیری مدیر برگزاری مسابقات بیان افزود :مراحل مقدماتی این مسابقات با حضور 10 هزار و 266 برنامه نویس از 104 کشور جهان برگزار شد. شرکت کنندگان این دوره از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند که تعدادشان نسبت به دور قبلی بیش از دو برابر افزایش داشته است.

دبیرسومین مسابقات برنامه نویسی بیان گفت :شرکت کنندگان از 343 دانشگاه کشور در این دوره از مسابقات شرکت کرده اند که 50 درصد شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی، 30 درصد در مقطع دبیرستان، 10 درصد کارشناسی ارشد، دو درصد دوره دکتری، سه درصد دیپلم و پنج درصد دانشجوی دوره کاردانی هستند.

قدیری ادامه داد:مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان 27 مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، 20 برگزیده خارجی و 20 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

وی افزود: دو برنامه نویس از ژاپن،دو برنامه نویس از چین و یک برنامه نویس از روسیه به ترتیب رتبه های اول تا پنجم این مسابقات را کسب کردند.

قدیری گفت:البته طبق مقررات مسابقه 20 برگزیده برتر از 20 کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافته اند؛ یعنی از هر کشور فقط یک نفر به جمع برگزیدگان راه می یابد اما به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین المللی 20 نفر اول برنامه نویسان ایرانی نیز به مرحله نهایی راه می یابند.

قدیری گفت :مسابقات برنامه نویسی بیان امکان برگزاری مسابقات علمی در سطح جهانی را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد :میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (codejam گوگل، codeforces، hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از 50 درصد می رسد. 

قدیانی افزود :حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده 6 مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است.

وی افزود: همچنین 6 نفر از 20 نفر برتر مسابقه codejam گوگل در زمره رتبه های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.

  title press: رقابت نفسگیر غولهای برنامه نویسی دنیا در تهران

فینال مسابقات برنامه نویسی بیان صبح امروز با حضور برترین‌های مرحله انتخابی مسابقات که از نخبگان برنامه‌نویسی جهان هستند، در محل هتل آزادی تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فناوری ایسنا، در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان، ۱۰ هزار و ۲۶۶ برنامه نویس از ۱۰۳ کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از ۳۹ کشور اروپایی، ۳۴ کشور آسیایی، ۱۵ کشور آمریکایی، ۱۴ کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند، نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است. در ادامه مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان» ۲۷ مهرماه گذشته با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار شد و در پایان، ۲۰ برگزیده خارجی و ۴۰ برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند.

دو برنامه نویس از ژاپن، دو برنامه نویس از چین و برنامه نویسی از روسیه به ترتیب رتبه‌های اول و دوم، سوم و چهارم و پنجم این مسابقات را کسب کردند. البته طبق مقررات مسابقه ۲۰ برگزیده برتر از ۲۰ کشور به مرحله نهایی مسابقات راه یافتند، یعنی از هر کشور تنها یک نفر در فینال رقابتها حضور داشت. با این حال به منظور فراهم شدن امکان حضور و کسب تجربه برنامه‌نویسان ایرانی در یک رقابت سطح بالای بین‌المللی ۴۰ نفر اول برنامه‌نویسان ایرانی به مرحله نهایی راه یافتند.

به گفته مسؤولان مسابقات، میزان اشتراک برگزیدگان مسابقات برنامه نویسی بیان با برگزیدگان مسابقات معتبر دنیا (code jam گوگل، codeforces،

hackercup فیسبوک، Topcoders) و مدال آوران مسابقات جهانی المپیاد کامپیوتر به بیش از ۵۰ درصد می‌رسد. حداقل ۱۸ نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از ۲۰ نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند.

مسابقات برنامه نویسی بیان به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان بیان گردهم آمده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است؛ به طوری که فراخوان و اخبار این مسابقات در معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل «کدفورسز» یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

با اینکه سبک برگزاری این مسابقه بی شباهت به مسابقات برنامه‌نویسی دانشجویی ACM نیست؛ اما تفاوت‌های متعددی هم دارند از جمله این که حضور در مسابقات برنامه نویسی بیان هیچ گونه محدودیت سنی نداشته و منحصر به دانشجویان نیست و مهمتر از آن، این که در این مسابقات افراد به صورت انفرادی و نه تیمی شرکت می‌کنند لذا امکان رتبه بندی برنامه نویسان بر اساس امتیاز کسب شده توسط هر یک وجود دارد.

البته روش برگزاری مسابقات برنامه نویسی بیان هم متفاوت است، بدین ترتیب که شرکت کنندگان پس از آنکه کد جواب سوال مورد نظر را آماده کردند، یک ورودی مخصوص خودشان را از سایت مسابقه دانلود می‌کنند، آن را به برنامه‌ خود می دهند و خروجی تولید شده را در سایت آپلود می‌کنند؛ بنابر این تنها ملاک قضاوت برای درستی راه حل، خروجی تولید شده است و کد مسابقه اگرچه برای بررسی تقلب از شرکت کنندگان گرفته می‌شود، اما مورد قضاوت قرار نمی‌گیرد. این سبک برگزاری مسابقه باعث می‌شود شرکت کنندگان در استفاده از هر زبان و تکنولوژی برنامه نویسی مختار باشند.

در یک نظرسنجی از کاربران ایرانی درباره مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سال گذشته کشور، مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان، پس از راه اندازی نسل جدید اینترنت توسط اپراتورها، مهمترین رویداد سال ۹۳ شناخته شده بود.

 

 

  گرند نیوز: پایان ماراتن 10 هزار نفره نخبگان برنامه‌نویسی جهان در تهران

 

سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی بیان که به همت شرکت دانش‌بنیان apptalent و با رقابت نخبگان برنامه‌نویسی از بیش از 100 کشور جهان برگزار شد با معرفی و تقدیر از برترین ها پایان یافت.
به گزارش گروه رسانه ای رایان نگین دیبا(گرند نیوز)، در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه‌نویسی بیان، 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند، نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.
در فینال مسابقات که در تهران برگزار شد، برترینهای این ماراتن علمی 10 هزار نفره مشخص شدند. سرگئی کاپون از روسیه، علی حقانی از ایران، نیکلا جکیج از سوئیس، آدریان بودا از رومانی و پیمان جبارزاده از ایران به ترتیب رتبه های اول تا پنجم سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان را کسب کردند. در فینال این مسابقات شرکت کنندگانی از ژاپن، ایتالیا، آلمان، کانادا و چین نیز شرکت داشتند.
حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده‌اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از 20 نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند. این همه در حالی است که اولین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان سال 1390 در سطح ملی و نخستین دوره بین‌المللی آن سال 1391 برگزار شده که در اولین گام نیز با استقبال قابل توجهی از سوی مراجع علمی و نخبگان برنامه نویسی دنیا بهره‌مند شده است.
گفتنی است در یک نظرسنجی از کاربران ایرانی درباره مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سال گذشته کشور، مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان، پس از راه‌اندازی نسل جدید اینترنت توسط اپراتورها، مهمترین رویداد سال 93 شناخته شده بود.

 


به روز رسانی: پوشش زنده صدای بروزرسانی از فینال سومین دوره مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان

 

 

فردا مصادف با فینال سومین دوره مسابقات بین المللی بیان، با ارائه پوشش خبری زنده بر مبنای متن و عکس و صدا بصورت زنده از هتل پارسیان اوین در تهران، از ساعت ۸ الی ۱۲ در خدمت شما مخاطبین گرامی خواهیم بود. در صورتی که مایل هستید با رادیو بروزرسانی در حین انجام مسابقات همراه باشید، جزییات این پوشش خبری، که بصورت اختصاصی از طریق وبسایت بروزرسانی ارائه میگردد، را در این مطلب مطالعه کنید. 

 در هنگام انجام مسابقات از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ ظهر ما همزمان با رخداد مسابقات خلاصه ای از اتفاقات را به همراه تصاویری کم حجم برای شما در صفحه لینک شده در زیر ارسال میکنیم. شما برای مشاهده مطالب جدید نیازی به Refresh کردن صفحه ندارید و مطالب جدید بصورت زنده با زدن بوقی کوتاه به صمع و نظر شما میرسند و بصورت خودکار به نمایش در می آیند. 

در بالای صفحه نیز پخش زنده صدای بروزرسانی در حین مسابقات در جریان خواهد بود و بصورت زنده از مقر مسابقات گزارشی درخور توجه به صورت صوتی خدمت شما ارائه خواهد کرد. گزارش صوتی توسط رابط بین الملل شرکت بروزرسانی، فرزاد عباسپور ارائه خواهد شد. در صورت امکان سعی خواهد شد تا با برنامه نویسان خارجی مسابقات مصاحبات زنده ای نیز در پوشش صوتی مسابقات گنجانده شود. شما میتوانید با استفاده از هرگونه رایانه رومیزی، تبلت (رایانه مالشی) و یا تلفن هوشمند خود از کلیه امکانات پوشش خبری بروزرسانی شامل پوشش صوتی بهره ببرید. حداقل سرعت مورد نیاز برای گوش کردن به پوشش صوتی ۳۰ کیلوبایت بر ثانیه میباشد. پوشش خبری زنده بر پایه متن و عکس نیز توسط رابط کنترل محتوای بروزرسانی، امین ضیایی به سمع و نظر شما خواهد رسید. 

مسابقات در صورت صحت برنامه ریزی ارائه شده از سوی مدیریت شرکت بیان و مطابق برنامه قبلی از ساعت ۸ صبح آغاز خواهد شد.

برای ورود به صفحه پوشش زنده خبری کلیک کنید!

توجه: این سیستم پوشش دهی خبری از وبسایت بروزرسانی یک خدمت بلادرنگ است که بعلت مشکلات تکنولوژیکی در ایران ممکن است با اختلالاتی در هنگام رخدادن کنفرانس همراه باشد. از پیش در این باره از شما عذر خواهی میکنیم.

توجه: پوشش خبری مطابق برنامه ریزی ارائه شده مدون از سوی شرکت بیان، توسط بروزرسانی برنامه ریزی شده است و احتمال دیرکرد در پوشش بعلت تغییر زمانی مسابقات و مشکلات برنامه نویسان وجود دارد. از پیش در این باره از شما عذر خواهی میکنیم.