باشگاه خبرنگاران: حضور 10 هزار برنامه‌نویس از سراسر دنیا در مسابقه‌ای ایرانی

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ صبح روز 28 مهر ماه اولین نشست خبری شرکت بیان در ارتباط مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی برگزار شد. 
 
مهندس قدیری، مدیر شرکت بیان اهداف این مسابقات را اول از همه نمایش قدرت و اعتبار ایران در حوزه‌ی برنامه‌نویسی دانست؛‌ زیرا با توجه به ارزش مادی این مسابقه که 3 سکه بهار آزادی است اما دست کم 5000 نفر از 103 کشور دنیا نیز در این مسابقات شرکت کرده‌اند. 
 
وی در ارتباط با این مسابقه و نوع برگزاری آن گفت: مسابقات به سبک رقابتی به شکلی برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان باید سوال‌های مطرح شده را در زمان مشخصی جواب دهند و هر شرکت‌کننده که سریع‌تر به سوالات پاسخ دهد، امتیاز بیشتری خواهد گرفت. 
 
در مسابقات شب گذشته که از ساعت 18 الی 21 در جریان بود فینالیست‌ها مشخص شدند که نفر اول و دوم از ژاپن و نفر سوم و چهارم از چین و نفر پنجم از روسیه بوده است. 
 
از جمله حواشی مسابقه می‌توان به مواردی چون در صدر بودن شرکت‌کننده‌ی آمریکایی در نیم ساعت اول که بعد به دلیل کندی سرعت از گردانه رقابت خارج شده، تعداد 33 شرکت‌کنندگان متقلب شناخته شدند که تعدادی از آن‌ها از کشور چین بودند. 
 
البته گفتنی است شرکت‌کنندگان ایرانی نیز در این دوره پیشرفت چشمگیری داشتند و اولین ایرانی در رتبه‌ی 23 جای گرفته. کشورهایی که به فینال راه پیدا کرده‌اند، عبارتند از: ژاپن، چین، ‌روسیه، بلاروس، کانادا، سوئیس،‌ برزیل، تایوان،‌ لهستان و کره‌جنوبی و... .
مرحله دوم سومین دوره مسابقات بین‌المللی برنامه‌نویسی بیان برگزار شد
 
سومین دوره مسابقات بین‌المللی بیان در حالی برگزار شد که در مرحله مقدماتی این مسابقات 10 هزار نفر شرکت کننده از 103 کشور مختلف جهان نظیر آمریکا، کانادا، ژاپن، چین، کره و ... بودند. 
 
این آمار که بیانگر 2 برابر شدن شرکت‌کنندگان است، نشان‌دهنده‌ی آن است که جهانیان استقبال چشم‌گیری داشتند؛ زیرا تنها نیمی از جمعیت شرکت‌کننده ایرانی بودند. 
 
مهندس قدیری مدیر شرکت بیان در ارتباط با این مسابقات گفت: این مسابقات به صورت فردی، بدون محدودیت سنی و محدودیت زبان برنامه‌نویسی برگزار می‌شود. مرحله سوم یا فینال این مسابقه در بهمن ماه با 20 نفر برتر برگزار می‌شود.