خراسان نیوز: رقابت غول‌های برنامه‌نویسی جهان در مسابقات بین‌المللی «بیان»

ایسنا/ مرحله انتخابی سومین دوره مسابقات برنامه نویسی «بیان»، عصر امروز (یکشنبه) با رقابت بیش از سه هزار شرکت کننده ایرانی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا، مسابقات برنامه نویسی «بیان» به همت گروهی از نخبگان برنامه نویسی و مدال آوران ایرانی المپیاد جهانی کامپیوتر که در شرکت دانش بنیان «بیان» گردهم امده اند، ترتیب داده شده و به دلیل شناخته شده بودن تیم برگزاری در سطح بین‌المللی و همچنین سطح بالای مسابقات به سرعت در تراز اول مسابقات برنامه نویسی جهان قرار گرفته است.

کافی است سری به معتبرترین سایتهای برنامه‌نویسی دنیا مثل Codeforces یا سایت رسمی المپیاد جهانی کامپیوتر بزنید که ببینید به یمن حضور المپیادی‌هایی که قرار را بر فرار ترجیح داده‌اند، فراخوان و اخبار این مسابقات ایرانی به طور گسترده در این سایتها منعکس شده و برنامه نویسان و فعالان حوزه نرم افزار به شرکت در این مسابقات دعوت شده اند.

در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه نویسی بیان 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان داشتند که آمار شرکت کنندگان امسال که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.

همه شرکت کنندگانی که در مرحله انتخابی مسابقات موفق به حل حداقل یک سوال از مرحله ورودی شده اند مجاز به شرکت در این مرحله هستند. در این مرحله که به صورت آنلاین از ساعت 18 عصر امروز و به مدت سه ساعت برگزار می‌شود شرکت کنندگان باید به شش مساله پاسخ دهند. در پایان، 20 برگزیده خارجی و 40 برگزیده ایرانی به مرحله نهایی مسابقات که بهمن ماه امسال به صورت حضوری برگزار می شود، راه می‌یابند.

گفتنی است، سایت رسمی مسابقات به نشانی contest.bayan.ir در دسترس علاقمندان فناوری اطلاعات و مهارت های برنامه نویسی است.