ایرنا: رقابت 60 برنامه نویس برتر دنیا در ایران

رقابت 60 برنامه نویس برتر دنیا در ایران

تهران- ایرنا- مدیر مسابقات برنامه نویسی بیان گفت: با توجه به برگزاری دوردوم رقابت های مقدماتی مسابقات برنامه نویسی، 60 نفر از برنامه نویسان ایرانی و خارجی برای حضور در فینال مسابقات تعیین شدند که در بهمن ماه امسال در تهران در رقابت نهایی شرکت می کنند.

 به گزارش خبرنگار علمی ایرنا ، ' علی قدیری ' روز دوشنبه در نشست خبری سومین دور از مسابقات برنامه نویسی افزود: شب گذشته دور دوم رقابت های مقدماتی این مسابقه با حضور برنامه نویسان در یک رقابت برخط سه ساعته برگزار شد و از بین افراد شرکت کننده 60 نفر به مرحله نهایی راه یافتند.

وی گفت: در این رقابت مقدماتی برنامه نویسان کشور ژاپن موفق به کسب رتبه اول و دوم ، برنامه نویسان کشور چین نفرات سوم و چهارم و نفر پنجم را برنامه نویس کشور روسیه تشکیل دادند.

قدیری اظهارکرد: در فینال این دور از مسابقات ، برنامه نویسان کشورهای ژاپن ، چین ، روسیه ، بلاروس ، کانادا ، سوئیس، برزیل ، تایوان ، لهستان و کره جنوبی به همراه برنامه نویسان ایرانی به رقابت خواهند پرداخت .

وی یادآورشد: دراین دوراز مسابقات متوسط سنی شرکت کنندگان 22 سال است و درمسابقات امسال 19 درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد ، 3درصد دکتری ، 30 درصد کارشناسی و 43درصد دانش آموزان مقطع دبیرستان هستند.

قدیری گفت: درمراحل مقدماتی این دوره از مسابقات بیان، برنامه نویسان برتر از103 کشور جهان شامل برنامه نویسان 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور از قاره آمریکا، 14 کشور آفریقایی و 2 کشور از اقیانوسیه نام نویسی و به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: سال گذشته چهار هزارو 910 نفر از 54 کشور جهان در این مسابقه بین المللی شرکت داشتند که با توجه به ابراز علاقه شرکت کنندگان جهت حضورشاهد رشد بیش از 2 برابری هم از نظر تعداد شرکت کنندگان و هم کشورهای شرکت کننده در این دور از مسابقات بودیم .

وی افزود: برای نخستین بار سایت جهانی المپیاد جهانی کامپیوتر، نیز در اطلاعیه ای از کسانی که تاکنون در المپیادهای جهانی مدال آورده اند برای شرکت در این مسابقه علمی ایرانی دعوت کرده است.

قدیری با اشاره به اینکه امسال در فینال مسابقات برنامه نویسان 20 کشوربه همراه 40 برنامه نویس برتر ایرانی به رقابت خواهند پرداخت افزود: دراین مسابقات مهارت، سرعت، دقت و خلاقیت برنامه نویسان به صورت هوشمند و توسط نرم افزار اختصاصی مسابقات بیان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

وی یادآورشد : این مسابقات علمی بین المللی به میزبانی ایران و ابتکار شرکت دانش بنیان بیان برگزار می شود و سوال های این رویداد علمی توسط برنامه نویسان شرکت بیان که خود از برگزیدگان مسابقات جهانی برنامه نویسی و مدال آوران المپیاد جهانی کامپیوتر هستند طراحی شده است.

قدیری با اشاره به اینکه معرفی قدرت برنامه نویسان ایرانی از اهداف برگزاری این مسابقه بین المللی است افزود: متاسفانه برای معرفی و پخش این رقابت بین المللی به دلیل اینکه از سوی یک شرکت خصوصی برگزارمی شود از سوی رسانه ملی پوشش داده نمی شود .

نخستین مسابقه برنامه نویسی بیان در مهر و ابان ماه سال 90 آغازشد و اکنون سومین دوره از این مسابقات در حال برگزاری است .