گرند نیوز: پایان ماراتن 10 هزار نفره نخبگان برنامه‌نویسی جهان در تهران

 

سومین دوره مسابقات برنامه‌نویسی بیان که به همت شرکت دانش‌بنیان apptalent و با رقابت نخبگان برنامه‌نویسی از بیش از 100 کشور جهان برگزار شد با معرفی و تقدیر از برترین ها پایان یافت.
به گزارش گروه رسانه ای رایان نگین دیبا(گرند نیوز)، در مرحله مقدماتی مسابقات برنامه‌نویسی بیان، 10 هزار و 266 برنامه نویس از 103 کشور جهان حضور داشتند که آمار شرکت کنندگان این دوره که از 39 کشور اروپایی، 34 کشور آسیایی، 15 کشور آمریکایی، 14 کشور آفریقایی و دو کشور از اقیانوسیه هستند، نسبت به دور قبلی مسابقات بیان، بیش از دو برابر افزایش داشته است.
در فینال مسابقات که در تهران برگزار شد، برترینهای این ماراتن علمی 10 هزار نفره مشخص شدند. سرگئی کاپون از روسیه، علی حقانی از ایران، نیکلا جکیج از سوئیس، آدریان بودا از رومانی و پیمان جبارزاده از ایران به ترتیب رتبه های اول تا پنجم سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان را کسب کردند. در فینال این مسابقات شرکت کنندگانی از ژاپن، ایتالیا، آلمان، کانادا و چین نیز شرکت داشتند.
حداقل 18 نفر از نفرات برگزیده مسابقات برنامه نویسی بیان دارای مدال المپیاد جهانی کامپیوتر بوده‌اند و یکی از نفرات برگزیده مسابقه دارنده شش مدال طلا و یک مدال نقره در المپیاد جهانی کامپیوتر است. همچنین شش نفر از 20 نفر برتر مسابقه code jam گوگل جزو رتبه‌های برتر مرحله میانبر سومین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان بوده اند. این همه در حالی است که اولین دوره مسابقات برنامه نویسی بیان سال 1390 در سطح ملی و نخستین دوره بین‌المللی آن سال 1391 برگزار شده که در اولین گام نیز با استقبال قابل توجهی از سوی مراجع علمی و نخبگان برنامه نویسی دنیا بهره‌مند شده است.
گفتنی است در یک نظرسنجی از کاربران ایرانی درباره مهمترین رویداد فناوری اطلاعات سال گذشته کشور، مسابقات بین المللی برنامه نویسی بیان، پس از راه‌اندازی نسل جدید اینترنت توسط اپراتورها، مهمترین رویداد سال 93 شناخته شده بود.