وبلاگ نیوز: «کل‌کل با پلیس» کار دست «بیان» داد!

 

«کل‌کل با پلیس» کار دست «بیان» داد!+تکمیلی

در پی انتشار نامه‌نگاری‌های صورت گرفته بین «فتا» و «بیان» مبنی امتناع این شرکت برای تسلیم غیرقانونی اطلاعات یک وبلاگ، پلیس فتا از این شرکت شکایت کرد و وبلاگ اطلاع‌رسانی‌اش فیلتر شد.

 

به گزارش «وبلاگ نیوز»، پس از انتشار نامه‌نگاری‌های صورت گرفته بین پلیس فتا و شرکت بیان (سرویس Blog.ir) مبنی بر رد درخواست غیرقانونی پلیس فتا برای تسلیم اطلاعات یک وبلاگ، بر اساس اعلام مسؤولان این سرویس‌دهنده، وبلاگ رسمی اطلاع‌رسانی این سرویس در پی شکایت پلیس فتا مسدود شد.

 

مدیران این سرویس‌دهنده در وبلاگ «اطلاعیه‌ها»ی سرویس خود ضمن اعلام این خبر افزوده‌اند:

این شکایت که متاسفانه نشان دهنده عدم آشنایی کافی پلیس فتا با قوانین و مسایل حقوقی است، شامل اتهامات نشر اکاذیب، تشویش اذهان عمومی، افترا و افشای اسناد محرمانه دولتی است!

واحد حقوقی شرکت بیان در این زمینه می‌افزاید: از آن‌جا که هیچ یک از اتهامات وارد شده ارزش حقوقی ندارد و بی‌مورد بودن تک تک آن‌ها نزد متخصصان کاملا واضح و آشکار است، شرکت بیان نیز از این شکایت استقبال می‌کند و حقوقدانان و وکلای جوان و مجرب ما کاملا آماده پاسخ‌گویی در مراجع قضایی هستند.

واحد حقوقی این شرکت تصریح کرده است که در راستای مراحل و مراتب «امر به معروف و نهی از منکر» به عنوان یک حق و تکلیف همگانی، و به منظور عمل به قانون و ترویج حقوق شهروندی و حفظ حریم خصوصی کاربران، متقابلا از مسئولان پلیس فتا که به جای پذیرش اشتباه و پایان دادن به این ماجرا دست به طرح شکایت زده اند، شکایت خواهد کرد.

در اردیبهشت سال 93 پلیس فتا با ارسال نامه‌ای به سرویس Blog.ir، خواستار تسلیم اطلاعات یک وبلاگ شده بود که به‌دلیل غیرقانونی بودن این درخواست، این سرویس‌دهنده از ارائه اطلاعات این وبلاگ امتناع کرد. اما این‌طور که پیداست فشارها بر این سرویس هنوز ادامه دارد.

بر اساس قانون جرایم رایانه‌ای، شرکت‌های خصوصی تنها موظفند به قوه قضائیه اطلاعات یک کاربر را تسلیم کنند.

تکمیلی: وبلاگ رسمی این سرویس‌دهنده با حکم قضائی موقتا رفع فیلتر شد.